Ljubljana, 10.10.2019 | Daliborka Podboj

Mačke in zajci na plesnem odru

Feline Projekt in 400 Rabbits za septembrski konec
Feline projekt
Feline projekt

Zadnja septembrska večera sta pritegnili dve plesni premieri, ki inovativno posežeta v živalski  svet, v pomenu sopomenke človeških intimnih stanj, v obeh uprizoritvah pa v ospredju plesni duet sobivanja v času in prostoru. Na odru Plesnega Teatra Ljubljana je bil 29. septembra premierno predstavljen nov plesni projekt po konceptu in v koreografiji Dagmar Dachauer, Feline projekt (producentki Dusana Balltic in Katja Somrak), prihodnji večer pa je na velikem odru Kina Šiška zaživela plesna predstava 400 Rabbits ali Kup kuncev v avtorski izvedbi Marine Abib in Bena Novaka (produkcija KUD Qulenium, Casa do movimento). In kunec ni zajec, saj se obe vrsti med seboj kar razlikujeta, vendar pa imata daljne sorodstvene vezi z domačo mačko.

Dagmar Dachauer (foto: Drago Videmšek)

Dagmar Dachauer (foto: Drago Videmšek)


Plesalka in koreografinja Dagmar Dachauer je že znana gostja slovenskih plesnih poljan, proslavila se je s svojim plesnim prvencem na odru PTL: Čudovita leta (Wunderbare Jahren). Za svoj prvenec je bila tudi nagrajena, in to s prvim mestom na Festivalu koreografskih miniatur UBUS 2016, združenje baletnih umetnikov Srbije. Pri nas so jo nagradili gledalci in si je tako prislužila prvo nagrado festivalske platforme Gibanica 2017. Njen prvenec je doživel večkratne ponovitve tako pri nas kot na tujem, deluje tudi kot pedagoginja, ki smo ji lahko sledili v  sklopu Poletne plesne šole v organizaciji JSKD RS v poglobljenem in jasnem plesnem izražanju, vselej pa razpoznana po svoji precizni ter čisti plesni substanci.  

Feline projekt  (foto: Diego Mosoco)

Feline projekt (foto: Diego Mosoco)


Dagmar usmerja svoj novi projekt v naš čas čaščenja mačk, saj ugotavlja, da te vladajo svetovnemu spletu in so tovrstne oddaje tudi najbolj gledane. Ta mačja spletna evforija se lahko razume kot človekova želja, celo hrepenenje po možni toplini in mehkobi dotika, objema, sicer so mačke danes že znane kot zdravilke telesa, tako svojega kot tistih, ki jim sedijo v naročju. Koreografinja skupaj z video umetnikom Kilianom Immervollom, avtorjem video posnetkov ter soustvarjalcem in partnerjem njunega dueta v živo, teži k neposrednemu soočenju s fenomenom mačje vrste naših dni, tudi senzacijo slikovito vtisniti v scenski prostor. Dagmar in Kilian vstopata v čisto scensko belino (oblikovalec in tehnična izvedba svetlobe Janko Oven), kjer je na tleh video ekran, ob strani pa še računalniška elektronika za oblikovanje zvoka (Manuel Riegler), likovni kontrast v siju scenske beline pa njuna črna kostuma (kostumografija Mélanie Duchanoy). Sledi se projektu zanimive večplastne interakcije, kjer nastopa duet dveh umetnikov, ki si dajeta podporo v istovetni usmeritvi vživljanja ter raziskovanja stanj mačje vrste ob sočasni robotski animaciji oziroma video utvari udomačenega nadomestka. Pravzaprav se na sceni sledi neke vrste aktualnemu tercetu med živimi in neživimi bitji, med sobivanjem človeka in njegovega živalskega ljubljenčka, ko v njun življenjski prostor vdira, tudi ga vse bolj okupira robotska (tehnična) animacija. Feline projekt nudi nič koliko razpoznavnih, prav prijetnih trenutkov telesnega ugodja, raztega in sprostitve, ko plesalka skupaj s partnerjem gibko, tudi slikovito posega v mačje poze in stanja relaksacije, nenadnih izmenjav razpoloženj ter hitrih, nepričakovanih odzivov. Mačjemu projektu vlada avtoričin precizen in čist, gibek jezik plesnega slovarja, ki ga skupaj s partnerjem nepričakovano prelivata v ilustrativne skulpture prepoznavnih organskih oblik. Dani trenutki telesnega udobja ter mirovanja se tudi neposredno snemajo, so zaznana hibridna stanja, ki se sočasno humorno ter igrivo širijo po sceni ali celo nenadno zarežejo v prostor v dinamiki koreografskega izliva. Zaključek pa v sožitju nje in njega, v pozi dveh pokončnih bitij, ki se nagibata eden k drugemu v podporo ali nevidno okrilje čustvene topline, ki se prepreda tudi med človekom in njegovim mačjim ljubljenčkom.

Kup kuncev
Kup kuncev

Plesna predstava Kup kuncev pa se ne sooča z imenovano živalsko vrsto, gre le za sinonim, ki podčrta nešteta stanja skupnih trenutkov sobivanja, spominov na korake ter nenavadne situacije partnerstva; v gledališkem listu pa izpišejo: "1 predstava, 31 solz, 2 osebi, 400 zajcev, 365 slik, 52 minut." Izraz 400 kuncev je za nas nerazpoznaven, prihaja pa z brazilsko plesalko in soavtorico projekta Marino Abib v plesnem duetu ter zasnovi s Kranjčanom Benom Novakom. Pri nas je bolj poznan vzklik '300 kosmatih', ki je pač brezpredmeten v tej predstavi nenavadnih scenskih izmenjav ter dinamičnih zapletov (dramaturgija Jasmina Založnik, svetovanje Staša Lončar). Kup fotografij, ki so nametane ob strani scene, tudi zabeleži kup neštetih trenutkov spomina, ki vznemirjajo ter begajo žensko, ki se kot prva izpostavi na odru, vse dokler boleče ne omaga. On, Beno, pa jo skuša oživiti, voljno omehčati in pripraviti na ples sožitja v melodiji ubranih korakov, ki ju na koncu tudi odpeljejo z odra, torej v novo medsebojno zlitje, vse dokler se ne postavi nova stena ali čas, merljiv v taktu metronoma, ki beleži nastopajočo medsebojno praznino v prvi sceni predstave. Njun duet duhovito prepletajo trud, moč ter stabilnost plesalca, njega, ki skuša vzdigniti in obuditi njeno ležeče telo brez kančka življenjskega daha. Na koncu vznemirljivih situacijskih izrisov ter v plesu fascinantnih ravnotežnih stanj mu to tudi uspe. Njegova partnerica mu brezpogojno sledi in zaupa, saj niti za trenutek ne poseže v svoja padajoča ter vznemirljivo leteča prostorska stanja, ki si sledijo na tenki mejni ostrini nemogočih rešitev pred možnim, skoraj nedvomnim polomom. Marina Abib se predstavi ne le kot odlična performerka, ampak tudi kot plesalka prelepega nasmeha, ki srčno zažari ob obstoječi osvetlitvi (oblikovanje luči  Andrej Petrovčič), kar je nedvomno redko, vendar spodbudno in prelepo doživetje na naši sodobni sceni. Marina je v sodelovanju s KUD Qulenium pred poldrugim letom nastopila na Kalejdeskopu, festivalu odrskih umetnosti, s svojo plesno predstavo A Cabra (Koza), na odru Slovenskega mladinskega gledališča Ljubljana. Beno Novak je član KUD Qulenium Kranj že od svojih začetnih plesnih korakov, tudi je prepoznaven plesni ustvarjalec slovenske sodobnosti, sicer maturant SVŠGL plesne gimnazije v Ljubljani, ki je svoje plesne študije zaključil na akademiji sodobnega plesa Anton Bruckner Linz v Avstriji.
Obe plesni uprizoritvi, Feline project in 400 Rabbits, sta bili ob koncu deležni navdušenja ter burnega aplavza gledalcev.

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Na špici
Članice 2 z bronasto kolajno na svetovnem prvenstvu v hip-hopu
V sredo, 16. 10. 2019, je v nemškem Bremerhavnu potekalo svetovno prvenstvo v hip ...
Preberi članek
Preberi članek
Oktober 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Magnetista. Prevzemite nadzor nad igro privlačnosti!
Oriflame je k svoji paleti dišav dodal še eno parfumsko vodo, ki dokazano privlači
Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
Brez napora v nov dan z mojim receptom
Preberi članek
Preberi članek