Ljubljana, 30.09.2019 | Daliborka Podboj

Slikovita pripoved o moškem in ženski. Koncept novih dimenzij in novih dni!

Ob ogledu predstave Marca de Ana in Carmen Torres La mula y el buey
La mula y el buey (foto: osebni arhiv izvajalca)
La mula y el buey (foto: osebni arhiv izvajalca)

Plesalka in koreografinja Urška Centa čedalje bolj združuje svoja pridobljena znanja na področju sodobnega plesa z novimi usmeritvami tradicionalnega španskega plesa flamenko, ki se mu je tudi profesionalno posvetila. V tej svoji usmeritvi je načrtovala tudi septembrski delavnici flamenka z znanim mednarodnim umetnikom, plesalcem, koreografom in pedagogom plesnega flamenka, Marcom de Ano, ki prihaja iz Sevilje, kjer poučuje profesionalne flamenko plesalce, in kot je dejal, je to zanj odličen rutinski trening, ko študira ter osvaja nove izzive v tej španski zvrsti glasbeno-plesne umetnosti.

Marco de Ana in ...
Marco de Ana in ...

Delavnici sta v organizaciji Plesnega kulturno umetniškega društva CoraViento potekali v dveh popoldanskih terminih v prostorih KUD Luna Gitana na Neubergerjevi 9 v Ljubljani, namenjeni tako začetnikom kot tudi tečajnikom z že osvojenimi predznanji flamenko drže in korakov. Marco de Ana o svojih ustvarjalnih pedagoških prejemih govori kot o svobodnem telesnem izražanju in osebnih užitkih v sinergiji giba in ritma. Na delavnici za začetnike so obvladovali in se posvečali telesnemu ravnotežju, drži ter izrazu, ko so se v preprostih plesnih oblikah usmerjali k  osnovam flamenka, ki jih označijo kot primitivne gibe flamenka, izhajajo pa iz plesnih zasnov flamenka, ki jih preprosto soustvarja telo v tesnem objemu ritma. V nadaljevalni obliki vadbe pa se kar posvečali učenju ritmičnih vaj ob tolkalih in v kratkih koreografskih variacijah, tudi utrjevali občutek za ritem ter muzikalnost plesnega flamenka.

... njegova žena Carmen Torres v predstavi La mula y el buey
... njegova žena Carmen Torres v predstavi La mula y el buey

Tečajnike je bilo videti in slišati, ko so se pred vstopom v Pocket Teater na večerno predstavo Marca de Ane in njegove partnerice in soproge Carmen Torres pomenkovali o korakih, njih imenih ter ritmu flamenka. Zanimiv naslov njune septembrske uprizoritve v ljubljanskem žepnem teatru (7. 9.), La mula y el buey (mula in vol), izhaja iz španskih zgodb, ukaže pa na konceptualno začrtan odnos ženske in moškega v vsakdan partnerstva ter sobivanju, ko se osebnost ne more zatajiti ali skrivati pod krinko prefinjenosti, saj moči ritma ter ognjevitost korakov flamenka kar luščijo korak za korakom, vse dokler maske ne padejo.

...

...


Že vhod v enosobni prostor Pocket Teatra nakaže novo presenečenje ob postavitvi lahko premičnega (prenosnega) odra, ko tokrat gledalci obkrožijo oder od vhoda do stranskih izhodov prizorišča, med odrom in sedeži pa še ožja vmesna pot ali osamitev, ki jo največkrat uporabi plesalec za svoje flamenko izlive, ona pa izpolni svoj bivalni prostor, oder njunega skupnega večera. Tisto, kar je sledilo, je bil povsem nov izraz flamenka, ki se tesno oprijema sodobnih improvizacijskih oblik, je bil tudi flamenko raziskovalnih struktur, ko telo ustvarja celoviti ritem, ne le z udarci bosonogih stopal ali značilnih pet, tudi z udarci in s tleskanji rok, in je bil flamenko pretakanja vode, pa čeprav le v emajliranem 'lavorju' potopljenih nog, ki tako dobo dene, da glas kar izpoje svojo melodijo radosti, predvsem pa flamenko sobivanja moškega in ženske, ko se lahko izražata ter počutita svobodno, ko si znata v svoji neposredni povezanosti ustvariti tudi svoj intimni prostor, čeprav brez besed, si jasno orišeta svoj bivalni vsakdan.

...

...


Ona je odeta v kostumsko plesno eleganco, tudi v prikladni dres za njene vaje joge, ko v oddihu ter leže njen topli lirični glas pridobi še žametni pridih. Medtem ko on svojo gibalno prostost doživlja v hlačni trenerki treh črt, ogrnjen s svetlečim suknjičem čarodejnih vzorcev, ko to kostumsko neskladje najprej moti, potem se nanj pozabi, saj se sledi njegovemu petelinjenju generalskih poz ter užitkov v potencah hitrosti in močeh plesnega flamenka, v objemu ritma ter izbrušenih korakov, ko se občuduje njegovo moč osredotočenja ter uravnoteženja.

...

...


Bila je to slikovita pripoved o ženski in moškem, njunih navadah in okvirih življenjskega scenarija ter idili sobivanja, ko se znata zabavati, uživati ter nasmejati, seveda tudi prisotne gledalce tega večera, s prizvokom španskega temperamenta in spevne lirike, kar okviri že sam plesni flamenko, ne le v korakih, tudi v ritmih vročega podnebja.

...

...


Zanimivo, kako sta se flamenko ritem ter ples zlahka razširila na mnoga umetniška področja, ob tem pa zadržala svojo izvorno identiteto, prepoznavnost, ki se na novo oplaja z novim časom, kar tudi dokazuje njuno vseobsegajočo življenjsko moč. Koreograf Marco de Ana je s svojo plesno pripovedjo La mula y el buey sila inovativno zarezal v širino flamenko kompozicije, tudi v naravo telesnih izpovednih dimenzij, ko starodavno umetnost flamenka napaja z novimi življenjskimi tendencami. Impro flamenko La mula y el buey, Marco de Ana, je koreografski  koncept novih dimenzij in novih dni.

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Na špici
Članice 2 z bronasto kolajno na svetovnem prvenstvu v hip-hopu
V sredo, 16. 10. 2019, je v nemškem Bremerhavnu potekalo svetovno prvenstvo v hip ...
Preberi članek
Preberi članek
Oktober 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Magnetista. Prevzemite nadzor nad igro privlačnosti!
Oriflame je k svoji paleti dišav dodal še eno parfumsko vodo, ki dokazano privlači
Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
Brez napora v nov dan z mojim receptom
Preberi članek
Preberi članek