Ljubljana, Celje, 24.05.2015 | Daliborka Podboj

8. KORPUS. Pester mozaik barvitih plesnih pokrajin in kreativnih trenutkov

Tridnevni festival plesa v organizaciji Plesnega foruma Celje in pod vodstvom Gordane Stefanovič Erjavec v znamenju mladostne ustvarjalnosti
... Te-Ta Identy v koreografiji Gee Erjavec ... (Foto: Eva Klevska)
... Te-Ta Identy v koreografiji Gee Erjavec ... (Foto: Eva Klevska)

Plesni forum Celje je že osmo leto organiziral festival plesa, namenjen ustvarjalnemu potencialu mladih in v počastitev dneva plesa, 29. aprila. Letošnji festivalski program so snovali v duhu plesne poslanice Praznuj življenje s plesom!, in plesalo se je tri dni v domislicah plesne mladosti.

... Društvo za umetnost plesa Celje ...
... Društvo za umetnost plesa Celje ...


Trije plesni dnevi so potekali od 15. do 17.maja v prostorih Plesnega foruma Celje. PFC vsako leto povabi v goste tudi plesalce iz drugih plesnih centrov Slovenije. Letos so se na prvi festivalski dan v programu Večer sodobnega plesa predstavili Gorenjci - KD Qulenium Kranj, iz Maribora je gostovala Plesna izba Maribor, prispeli so tudi iz Velenja - Plesni teater Velenje, iz plesno razigranega Celja pa so se predstavili: Projektna  skupina Igen, Harlekin, Društvo za umetnost plesa Celje pa Plesna skupina Gimnazije Celje in seveda organizator Plesni forum Celje pod  vodstvom Gordane Stefanovič Erjavec.

... Urša Rupnik ... (Foto: Drago Videmšek)
... Urša Rupnik ... (Foto: Drago Videmšek)


Naslednji večer, 16. maja, je gostovala predstava Izgubljena, avtorski koncept Urše Rupnik, ki se v svojem solu dotika socialnega stanja ženske (izgubljene) generacije brez možnosti redne zaposlitve, in to v perspektivi pogleda treh koreografinj: Daše Lakner, Rosane Hribar in Maše Kagao Knez. Izgubljena je torej po marčevski premieri v Cankarjevem domu Ljubljana pohvalno stopila na pot gostovanja po Sloveniji. Tretjega dne pa se je neutrudno plesalo od jutranjih pa vse do večernih ur.

... Tadej Brdnik ... (Foto: Eva Klevska)
... Tadej Brdnik ... (Foto: Eva Klevska)


Nedeljsko dopoldne 17. maja so okupirali udeleženci dveh plesnih delavnic, najprej delavnica graham tehnike pod vodstvom Tadeja Brdnika, vodilnega plesalca in koreografa Martha Graham Dance Company New York, in plesalca ter koreografa Branka Potočana, tudi vodjo skupine Fourklor in člana skupine Betontanc, ki se je v 90. podal v tujino in plesal v flamski skupini Ultima vez Wima Vandekeybusa. Branko Potočan je z avtorskim projektom Območje za pešce (2004) tudi zaključil tridnevni celjski festival plesa in mladostne ustvarjalnosti 8. KORPUS.

... Iza Teršek ...
... Iza Teršek ...


Pred začetkom Večera sodobnega plesa je pedagoginja in koreografinja Gordana Stefanovič Erjavec pozdravila navzoče, v svojem nagovoru pa omenila pomen ustvarjanja v odraščanju mladih generacij, ki se v Celju s pomočjo umetnosti plesa razvija in nadgrajuje že 40 let. In da bi plesna ustvarjalnost pridobila širše razsežnosti, so pred sedmimi leti organizirali festival KOReografske Platforme Plesnih Ustvarjalcev - KORPUS, da bi se mladi plesalci iz različnih krajev Slovenije spoznali, sodelovali in tudi imeli možnost večkrat predstaviti svoje plesne dosežke javnosti, za katere so se urili, trudili ter iskali ideje čez celo leto. "Veliko truda, delovnih ur in znanja so vlagali pedagogi, mentorji in mladi plesalci v svoje koreografske miniature, in res bi bilo škoda, da teh enkratnih dosežkov ne bi mogli podeliti s čim več gledalci," je zaključila svoj nagovor Gordana Stefanovič Erjavec.

... Nana Čulk in Ana Sodja ... (Foto: Eva Klevska)
... Nana Čulk in Ana Sodja ... (Foto: Eva Klevska)


V prvem delu Večera sodobnega plesa so se iskrile ideje in plesi udeležencev državnega tekmovanja OPUS 2015. Pod mentorstvom Gordane Stefanovič Erjavec so se ponovno zasvetile oči in se širil razigran nasmeh na obrazu male cirkuške zvezde Ize Teršek, ki je s svojim cirkuškim krilom čarala in na koncu pričarala še letečega ptiča. V mislih na barvo rdečih odtenkov sta Nana Čulk in Ana Sodja gradili svoje prostorne kotičke prijateljevanja, v prostorsko razvejani plesni miniaturi Najini prostori. Kot prva je ta večer nastopila Sara Praznik in se poglobljeno  soočala z velikim Leonardom da Vincijem, svoj ples Jaz in Leonardo pa zlivala s prijetnimi toni  XIV. stoletja – Saltarello. Zala Gazvoda je v zanimivem glasbenem odtenku Perpeetum Jazille gradila svoj plesni in bivalni okvir Cum Compagne Me -Okvir z mano. Ne le glasbena razigranost in meditativna poglobljenost v svet resnejše glasbe, ampak tudi tišina je navdihovala plesno ustvarjanje v PFC.

...  Ajda Botolin in Ana Cizej ... (Foto: Eva Klevska)
... Ajda Botolin in Ana Cizej ... (Foto: Eva Klevska)


Za svet tišine in duet Svet brez luči sta se odločili Ajda Botolin in Ana Cizej, ko je ena zatisnila oči in se prepustila vodstvu druge, ples pri tem ni ničesar izgubil, pridobil pa na medsebojnem čutenju in zaupanju. Ko so uspeli skoki, obrati in prevrati pa še dvigi, čeprav nista gledala dva para oči, ampak le eden, se je na koncu razlil še nasmeh. Pia Jelena Džakulin je ob sodelovanju Marka Džakulina zaigrala avtorski ples tišine v domišljeni gibalni igri in v duetu z nagajivo lučko, hladno modro piko, ki jo je iz daljave vodil njen nevidni partner Marko po natančno začrtanih koreografskih utripih, na koncu pa je avtorica svojo lučko še slastno, virtualno pojedla … A Kaj če biti jaz ni dovolj, se je v svojem plesu spraševala Ana Cvelfar, odlična izvedba, zrelost razmišljanja in filozofski izraz so bili dovolj, da je tišina zavibrirala v njeni plesni estetiki. 

... Vanja Kolanovič ... (Foto: Eva Klevska)
... Vanja Kolanovič ... (Foto: Eva Klevska)


Pod mentorstvom Ane Vovk Pezdir in pod okriljem Harlekina, Društva za umetnost plesa Celje, je mlada plesalka Špela Jezovšek razblinila tišino s spevno interpretacijo Oh Happy Day (hit leta 1952), svoje gibe pa snovala v domislicah lastnega glasovnega ritma, tudi z udarci rok in nog, ter uprizorila izvirno glasbeno-plesno miniaturo RadoveNOS. Špela je še enkrat zaplesala v duetu z Lano Leskovšek, tokrat v stilu igrivega in nagajivega prijateljevanja današnjih dni ob mobilnem ekranu in v avtorskem duetu Somnambulist. Plesalka in koreografinja Dalanda Diallo, sicer članica skupine Baobab, je v vlogi mentorice skupaj s svojo gojenko Vanjo Kolanovič zastopala plesne barve Plesne izbe Maribor. Vanja je odlično zavela svojo koreografsko miniaturo plesne uigranosti in gibalne izvedbe Zapri oči in poglej, ki jo je začela z belim trakom, zavezanim čez oči, ko pa ga je snela, se je prepustila opojnosti videnega in zaplesanega. Ob zaključku prvega dela Večera sodobnega plesa se lahko le vzklikne en velik "bravo" mentoricam in še en "bravo" domiselni mladostni ustvarjalnosti, ki v gibu zvedavo posega še na druga področja umetniških oblik.

... plesna skupina Qars ... (Foto: Ana Straže)
... plesna skupina Qars ... (Foto: Ana Straže)


V drugem delu tega plesnega večera z naslovom Prepletanja so poskakovala in se vila prepletanja avtorskih koreografij plesalcev ter koreografov mlajše generacije iz Celja, Ljubljane, Kranja, Maribora in Velenja. KD Qulenium Kranj - plesna skupina Qars je v koreografiji Filipa Štepca in pod mentorstvom njihove umetniške vodje Saše Lončar zaplesala Delo v nastajanju. Čeprav se mladi koreograf še odloča za dokončno obliko svojega koreografskega dela v nastajanju, so Maja Medved, Michelle Berra, Jernej Šmid, Ada Jenkole in Lucija Čermelj doživeto in uigrano vzvalovali svoj spevni zborček, sicer so se plesalke kar stežka odzvale njemu, ki jih je moral vsako posebej vleči z nevidno močjo, da so končno prišle vkup in začele svojo igro besednih ter gibalnih oblik.

... Urška Medved ... (Foto: Eva Klevska)
... Urška Medved ... (Foto: Eva Klevska)


Za posebnost večernega programa je poskrbela Urška Medved s svojim posrebrenim solom Anageneza, ko je njeno na pol golo telo prekrival srebrni barvni sij, ona pa se kot skulptura iz brona, namišljeni kip donečih glasovnih globin in upočasnjenega gibanja, napotila po diagonali odra. V židovskem narodnem izročilu je golem stvor, ustvarjen iz gline, pojmovan kot premična skulptura. Za Urškin oživeli kip pa bi se prej reklo, da je prefinjena ženska skulptura, ki oznanja svojo notranjost, in je njen doneči glas še neartikuliran ter neuglašen, zazveni pa kot glas globin.

... Polona Boruta ... (Foto: Eva Klevska)
... Polona Boruta ... (Foto: Eva Klevska)


Mentorica Sandra Jazbec je s plesom začela prav v Harlekinu, nadaljevala pa na SVŠGL – Gimnaziji za ples, nato se napotila na študij na filozofski fakulteti in poučuje ter koreografira v Celju, v svojem Harlekinu, poleg vodi tudi plesno skupino Gimnazije Celje - GCC. Pod njenim mentorstvom so se prostorsko poigrale štiri plesalke Društva za umetnost plesa Harlekin: Zala Božanič, Ema Ocvirk, Iva Planko in Lana Leskovšek, vendar plesale v tercetu, ko je vsaka imela tudi trenutek mirnega pogleda na dogajanje na odru in so si sledila domišljena sosledja  vhodov ter izhodov iz plesne trojke. Plesna skupina GCC: Gabrijela Grobelnik, Ana Kolšek, Ajša Subašič, Jona Veber in Klementina Zavšek se je z bleščicam poslikala in se gibalno prepletala v koreografiji njihovih mladostnih stanj  Tribe. Projektna skupina Igen + Plesni teater Velenje je uprizorila odlomek iz predstave Podaljšane misli (premiera 2014), koreografija Lucija Boruta. Na premičnih taburejih so na oder prihajale plesalke: Polona Boruta, Eva Razgor, Hanna Rotar, Mateja Rožič in Mihaela Štiglic, kot bi se zbirale na skupno snidenje, se družile in razporejale v skupine plesnih utripov - pogovorov, lasje pa odigrali svojo vlogo podaljšanih misli.

... Jaka Rehar ... (Foto: Ana Straže)
... Jaka Rehar ... (Foto: Ana Straže)


Iz Plesnega foruma prihaja Jaka Rehar, zanimiv plesalec, ki je navdušil s svojim avtorskim solom Finale, ki se začne na tleh, se iz obratov povzdigne kot val in vzleti po prostoru plesnih fines, da bi se ponovno vrnil v globeli tal in končno našel izhod z odra. Skupina Frka, Plesnega foruma Celje, se je izkazala za dinamično in uigrano skupino, ki se je zavihtela v polje plesne ustvarjalnosti s svojo mladostno energijo, sicer še pod mentorstvom njihove Goge, in ustvarila tri samostojne koreografije na udarno glasbo gibalnega ritma The Stroj.

... plesna skupina Frka ... (Foto: Eva Klevska)
... plesna skupina Frka ... (Foto: Eva Klevska)


V dinamični  koreografiji in nizanju plesnih sosledjih Plinus so zaplesale: Katja Artnak, Pia Jelena Džakulin, Zala Gazvoda, Ana Kukovičič, Zala Vrečer in Neža Zevnik. Peterica kreativne skupine Frka - Laura Benkovič, Ona Kotnik, Ajda Kostevc, Jona Veber in Gašper Zevnik - je v slikovitih skupinskih domislicah in solističnih izstopih zaplesala svoj Faktor X. Avtorski črno-beli duet nasprotij Med nama pa sta še posebej avtorsko zaveli Ana Kostevc in Jona Veber.

 ... Te-Ta Identy ... (Foto: Eva Klevska)
... Te-Ta Identy ... (Foto: Eva Klevska)


Nič manj plesno vneta in ustvarjalno razigrana ni bila niti skupina malce bolj izkušenih plesalk Plesnega foruma  Celje, ko so dekleta zaplesala svoj koreografski splet Delete the limit: Ana Cvelfar, Lia Hofman, Ana Krašovic, Tamara Macuh, Eva Plevnik, Alja Roškar, Ina Trefalt in Kaja Vajdetič. Le kakšno ustvarjalno sožitje mora vladati v skupini PFC, da so mlade plesalke lahko ubrano sestavljale avtorsko plesno kompozicijo energije in dinamike. Plesna skupina PFC očitno to sezono ni počivala, kajti ob Evelini Pristovšek, Jaki Reharju in Pii Žižek so še enkrat strumno zaplesali in odigrali sami sebe v koreografiji Gee Erjavec Te-Ta Identy v zahtevnih spletih sodobnih form in zanimivih utripih intime.

... skupina PFC ... (Foto: Eva Klevska)
... skupina PFC ... (Foto: Eva Klevska)


Večer sodobnega plesa festivala 8. KORPUS se je na oder Plesnega foruma izlil kot pester mozaik barvitih plesnih pokrajin in nepopisanih ustvarjalnih trenutkov, zaključil pa s koreografijo Aje Zupanec Gasa s plesalci skupine PFC v polni zasedbi in na glasbo The Stroj. V možnih pospeških zahtevnih dvigov, osvojenih atraktivnih skokov, v talnem gnetenju in skokovitih vzletih ter padcih so dokončno razvneli gledalce. Kdo bo odšel, na novo prispel, kdo ustvarjal in plesal še bolj vneto, pa sledi odgovor že v naslednji sezoni in gotovo tudi na 9. KORPUSU.

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Na špici
Mimi Marčac Mirčeta leti z zlomljenimi krili naprej
Čeprav mi je nekdo zlomil krila, zdaj letim se bolj sproščena. Zdaj lahko raziskujem ples in uživam v njem. Ples in glasba ti napolnita dušo in srce.%x1%Hvala plesni šoli Buba, da ...
Preberi članek
Preberi članek
Voda in sol. S plesom upora za svobodo palestinskega naroda
Eva Stramšek Midžić in Ahmed Najar združila moči v plesno-gledališki predstavi za podporo palestinskim zapornikom
Preberi članek
Preberi članek
Maj 2015
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Cankarjevi trije novi moderni klasiki
Pri CZ pet novih knjig; tri v zbirki Moderni klasiki in dve izven
Čokoladne maslene pogačice brez slabih sestavin
Ideja za lahko pecivo ob katerem bodo ploskali tudi otroci
Preberi članek
Preberi članek