Ljubljana, 21.01.2015 | Daliborka Podboj

Triptih Kjare Starič. Optimizem, lepota in mladostna animacija

Plesalci Kjara's Dance Project napolnili in navdušili obiskovalce Cankarjevega doma
S plakata v živo predstavo Triptih. (Foto Aljoša Rebolj)
S plakata v živo predstavo Triptih. (Foto Aljoša Rebolj)
Koreografinja, umetniška vodja in ustanoviteljica plesne skupine Kjara's Dance Project Kjara Starič Wurst je že na začetku novega leta 2015 predstavila svoj novi plesni projekt Triptih; koreografijo treh avtorjev, ob Kjari Starič Wurst sta Triptih snovala še dva znana koreografa, Izraelec Lotem Regev in Slovenka Rosana Hribar.
... (Foto: Mare Vavpotič)
... (Foto: Mare Vavpotič)

Plesno skupino Kjara's Dance Project je Kjara Starič Wurst ustanovila leta 2010 v želji združiti uspešni rod plesalcev mlajše generacije in jim omogočiti nadgradnjo pridobljenega plesnega znanja, tudi odpirati možnosti umetniškega razvoja, ki pelje v svet profesionalizma. Tako jim že vse od leta 2010 njihova umetniška vodja plesno oblikuje in z njimi uspešno predstavlja svoje zanimive plesne projekte, ki so vsa ta leta nastajali v produkciji Cankarjevega doma in so polnili Linhartovo dvorano. Spomnimo se predstav: Odtisi, Compassion in Razpotja, potem še urbanega plesnega filma istega naslova Razpotja, ki je bil predvajan minulega junija v Kosovelovi dvorani. O svojem trudu in delovanju Kjara pravi, da je že od vsega kar utrujena, pa ne od ustvarjanja in plesa, ampak od organizacije in finančnih konstrukcij, destrukcij, ko razen Cankarjevega doma ni druge pomoči s strani državnih institucij, sledila je celo zavrnitev financiranja njene projektne vloge s strani ministrstva za kulturo z obrazložitvijo, da moderen ples ne spada pod uprizoritvene umetnosti, saj je to (menda) le sodobni ples ….???!!! 
... vaje v Milanu...
... vaje v Milanu...

Trenutno, ko Kjara živi in deluje v Milanu, je še posebej težko usklajevati vadbo in voditi projekt s plesalci iz Ljubljane ter njenimi novimi plesalci iz Italije na relaciji Ljubljana-Milano-Ljubljana. Ves ta trud je gotovo bil poplačan z odličnim sprejemom navdušenih gledalcev polne Linhartove dvorane že na premieri 9. januarja.
... (Foto: Sunčan Stone)
... (Foto: Sunčan Stone)

Po zamisli Kjare Starič Wurst in ob njenem umetniškem vodenju so vsi trije koreografi raziskovali isti motiv, vprašanje identitete. V predstavi Triptih se vprašanje identitete razpira skozi tri različne poglede in različna stanja tako posameznika kot skupine, ki se gradijo na določenih situacijah mladostnega zorenja in osebnostnega uvida. Lotem Regev se je lotil skupine preživelih, ki se dviga iz pepela namišljenih ruševin in na novo začenja svoj življenjski tok, brez preteklosti in spominov, poimenoval jih je Novi Bogovi. Rosana Hribar se v svoji koreografiji Skušnjava osredotoča na gibalni utrip mladih teles, na njihov prostor in čas, na realnost njihovih doživetij, iskrenja medsebojnih odnosov in energije, ki okviri lepoto in optimizem razigrane mladosti. Tu, zdaj je svojo koreografijo naslovila Kjara Starič, ki se sprašuje: Kdo sem? ali kako zaobjeti neznano in v istem trenutku biti to, kar v resnici si. Udarni bobni v popolni temi in zvok apokalipse so napovedali prvo koreografijo Novi Bogovi Lotema Regeva, ki je svoj del zasnoval na glasbi Rana Bagnoja, izraelskega glasbenika sodobnih zvokovnih variacij. Iz polteme svetlobnega topa počasi vzvalovi telesna gmota, iz nje pa se stopničasto dviguje in v času razgali moška skulptura izklesanih mišičnih premikov, kot bi ga sproti oblikoval mojster dleta, vse dokler se ne izvije v višino negotovosti in nestabilnosti novi on.
... (Foto: Sunčan Stone)
... (Foto: Sunčan Stone)

Je negotova moška podoba v neprepoznavni situaciji, v neznanem, ki ga nestabilnih korakov počasi odkriva in se težavno premika. Sugestivna moč vlada zastavljenemu začetku, ki ga je plesalec znal razviti in dramatično izpeti, ko upočasnjeno svetlobno odstiranje začetnemu motivu doda še imaginarni čar; za celostno odrsko podobo je poskrbel Andrej Stražišar. Prvi koraki nestabilnega dvonožnega bitja vodijo proti sredini odra, kjer se izza meglene zavese senči osem oseb, ki se vidno približujejo in se neartikulirano, prvinsko oznanjajo. V tekoči sceni medsebojnega približevanja začetna in prvinska dramska napetost žal kar razvodeni, domnevno tudi zato, ker se plesalci visoko kultiviranega gibanja težko identificirajo v nedorečenosti gibalnih oblik dvonožcev, ki niso več prepoznavne  civilizacijske zaznave, ko njihovo gibanje ne odseva notranjih moči, ki gnetejo in oblikujejo naravne vzgibe, in se plesni segmenti kažejo le kot niz vizualnega ponavljanja brez globljih zaznav; kot da novi bogovi še niso dojeli svojih notranjih sil in se samo gibljejo po prostoru. Tok neznanega in izgubljenega množico logično stiska v varno zavetje kroga. Od tu dalje se koreografija likovno prijetno razliva v skupinske oaze razpotegnjenih linij, v vrste in polkrožne oblike, ki pripeljejo do prvih kontaktov, dvojic, trojic, ko nastopijo prvi dotiki, prvi jasni pogledi …, vse dokler del skupine ne zapusti odra in ne ostane le ona, ki je začutila svoj osebnosti utrip; ko se v pravem trenutku zaključi koreografski tok in signira možen nov začetek.
... (Foto: Sunčan Stone)
... (Foto: Sunčan Stone)
 
Po nekajminutnem odmoru je na sporedu že druga v vrsti, koreografija Rosane Hribar Skušnjava, ki jo je gradila v procesu soustvarjanja skupaj  s plesalkami. Svojo izbrano skupino plesalk je Hribarjeva vešče prelivala v njej lastni gibalni tonaliteti, v plesu napetosti, energije, hitrostnih brzic in fizičnih moči, ki prebujajo telesne tokove, se gnetejo v oblikah talnega premetavanja, v sproščanju in potenciranju dihalnih vibracij in iztrganih glasov, v višinskih frekvencah smeha in plesnega letenja, ki ves čas polni in oživlja prostor. Očitno je to njihov svet, svet razgibane in razigrane mladosti, ki so ga plesalke zanosno prevzele, ga barvale in krepile v intenzitetah lastnega izražanja ter uglašeno sledile glasbi glasbenika Branka Rozmana, po svoji meri.
... (Foto: Sunčan Stone)
... (Foto: Sunčan Stone)

Ko prva plesalka vstopi v poltemo odrskega prostora, ji sledi razigran smeh za zaveso, ki se takoj zatem razliva še po odru in se nastani na dolgi ravni klopi, ko ena ob drugi sedijo, žuborijo in razkrivajo svoje skrite kotičke, se v solističnih segmentih izražajo in predstavljajo, da bi že trenutek zatem v polnem letu zaobjele prostor ali se stiskale ob straneh. Skušnjava je njihova realnost, je vsak trenutek njihovih življenjskih vsebin, so misli, občutki in dejanja, ki stopnjujejo raven mladostne vznesenosti. Rosana Hribar je s skupino plesalk zavibrirala življenjsko radost in polnokrvno moč novih (plesnih) energij, ki po pravilih vedno znova napovedujejo nov ciklus, tako ustvarjalen kot življenjski. Ko se skušnjave umirijo in mlade moči počasi pojenjajo, se spusti tudi zavesa; sicer konca ni, je le odrski predah za možen nov začetek.
... (Foto: Sunčan Stone)
... (Foto: Sunčan Stone)

Tretji del plesne triade, koreografija Kjare Starič Wurst Tu, zdaj, je bila na vrsti v zadnjem delu predstave po petnajstminutnem odmoru. Na samem začetku tega dela se nepričakovano pokaže izza zavese plesalka v sponah raztegljivega traku, ko slikovito posega po prostoru, ki ga ne more doseči, zato enostavno odneha in se prepusti stanju. Tu, zdaj je koreografija misli in občutkov, stkanih medsebojnih povezav, ki se zarišejo v novih plesnih strukturah in prepletih, značilnih prav za Kjarino skupino, ko ne manjka ne besed, ne smeha in ne mladostnih vzgibov, pa vendar občasno del skupine še vedno zaustavlja kak raztegljivi trak, ki zasidra hotenja v statiko obstoječega stanja in v mladostnem utripu vzburi hrepenenje po novih vsebinah. Koreografinja Kjara Starič Wurst tokrat vidno posega po novih gibalnih strukturah, ki znova čustveno barvajo koreografsko postavitev. Kako in koliko je Staričeva v vlogi koreografinje vezana na svojo skupino in na plesno sceno, pa prav na koncu predstave še sama doreče v mehkobi vzgibov gibalnega minimalizma, v plesu prefinjene drže, ko se predstavi kot ena od njih in so oni del nje. Nevidno, čutno, doživeto in vidno pa v koreografiji izpolnjujejo še glasbene širine in ritmi glasbenika Rana Bagnoja.
Koreografija Tu, zdaj se praktično ne konča, saj se razume kot napovednik nove koreografske usmeritve Staričeve, ki se bo gotovo na novo sidrala tu in zdaj.
... poklon ... (Foto: Mare Vavpotič)
... poklon ... (Foto: Mare Vavpotič)

V predstavi so v treh plesnih različicah in koreografskih strukturah zaplesali plesalci Kjara's Dance Project: Liza Šimenc, Kaja Lin, Simona Kočar, Tajda Podobnik, Maja Sonc, Anja Moderndorfer, Jan Ravnik, Andrea Apadula, Eli Cohen, Anamarija Bagarič, Tina Benko, Neža Jamnikar, Aljoša Moderndorfer in ob njih Kjara Starič Wurst; za vse tri kostumske raznolikosti je nazorno poskrbela kostumografinja Almina Durakovič.
Tri koreografske in plesne oaze predstave Triptih ponujajo optimizem, lepote gibalnih sfer in mladostne animacije, in so vredne ogleda.  
Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
  • Reno
  •   |   26.4.2016  |  
  • 17:05
  • Heh. હું સªàª‚àªÂÂૂર્ણપણે મારી સેનીટી વિશે ચોક્કસ નથી, કોઈ ટિપ્પણી નહીં જેથી, પરંતુ સારા તો તમને પ્રવાસ પર સાથે, Tanveer! હું નિશ્ચિતતા સાથે કહે છે કે વધુ બાબતો અમે ગમતું નથી કરી કરતાં સંતોષ તો મળશે છે અને તમે કેતન આભાર http://dgitmfvhkom.com [url=http://glexjty.com]glexjty[/url] [link=http://dtmakwtoqmo.com]dtmakwtoqmo[/link]
  • Prudy
  •   |   26.4.2016  |  
  • 8:58
  • the first day of January, I intvredaently submitted myself into a blog contest on Erica Says where I was also one of the sponsors. Now, I had no intention of being part of the
  • Jady
  •   |   26.4.2016  |  
  • 4:28
  • De vina sunt cei care n-au inteles la timp cat rau pot face antele.Doar marinarul in CSAT. Presa adevărata, justiÈ›ia, CCR, .. ., Abia acum când sunt atacaÈ›i riteopsază. http://sgtwenzsl.com [url=http://jrpoykdk.com]jrpoykdk[/url] [link=http://sbvggw.com]sbvggw[/link]
  • Sonny
  •   |   25.4.2016  |  
  • 14:44
  • Your answer was just what I nedede. It's made my day!
  • Satch
  •   |   23.4.2016  |  
  • 16:27
  • AKAIK yovu'e got the answer in one!
  • obiskovalka
  •   |   21.1.2015  |  
  • 15:03
  • Odlična predstava, vrhunskih koreografov in seveda izjemnih plesalcev. Čestitke vsem!
  • Na špici
    Članice 2 z bronasto kolajno na svetovnem prvenstvu v hip-hopu
    V sredo, 16. 10. 2019, je v nemškem Bremerhavnu potekalo svetovno prvenstvo v hip ...
    Preberi članek
    Preberi članek
    Oktober 2019
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    Preberi članek
    Preberi članek
    Preberi članek
    Preberi članek
    Magnetista. Prevzemite nadzor nad igro privlačnosti!
    Oriflame je k svoji paleti dišav dodal še eno parfumsko vodo, ki dokazano privlači
    Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
    Brez napora v nov dan z mojim receptom
    Preberi članek
    Preberi članek