Ljubljana, 15.12.2014 | Daliborka Podboj

Triptih za veliko vojno

Francoski koreograf Didier Théron razgalja vojno vihro prve svetovne vojne
Nova izredna uprizoritev na odru Španskih borcev v okviru mednarodnega programa Uvoz-Izvoz Zavoda En-Knap je posvečena komemoraciji prve svetovne vojne, 100 let spominov, vpetih v čas od leta 1914 do 2014. Na Velikem odru Španskih borcev je predstavljeno najnovejše delo francoskega koreografa in plesalca Didierja Thérona z naslovom 14, ki je v zaporedju nekaj dni uprizorjeno še v Osijeku in Zagrebu, steklo pa s podporo Goethe-Instituta in Francoskega inštituta Hrvaške in Slovenije, Francoske alianse in Deutschegemeintschaft Osijek, francosko-nemškega kulturnega sklada mesta Osijek ter in v sodelovanju z umetnikom, koreografom in producentom Thomasom Guggijem (Nemčija) - 15. novembra v HNK Osijeku, 17. v Ljubljani v Španskih borcih in 19. novembra v gledališču Gavella Zagreb, Zagrebškem plesnem centru.
Gostovanje se navezuje na temo mednarodnega programa letošnje sezone Španskih borcev - Sto let sramote XX. stoletja; stoletja tehnološkega vzgona, izrednih odkritij in dosežkov, tudi stoletja grozot in trpljenja ter napačnih solucij. In tako sta nekoč dve nasprotni strani krvavih bojiščih in v stoletju bolečih spominov ter življenjskih tokov  sprave Francija in Nemčija z roko v roki podprli nov in gostujoč plesni projekt 14, ki se ozira na sam začetek vojnih vrtincev XX. stoletja, na prvo svetovno vojno.
...
...

Predstavo sta s svojim obiskom počastila tudi predstavnika obeh držav v Sloveniji; veleposlanica Nemčije dr. Anna Elisabeth Prinz in veleposlanik Francije Pierre-Francois Mourier.
...
...

Koreograf Didier Théron je plesni projekt 14, spomin na leto 1914, postavil s svojo plesno skupino Cmpagnie Didier Théron, ustanovljeno leta 1987 s sedežem v Montpellierju, ob nastajanju predstave letošnjega avgusta pa zapisal (citat iz gledališkega lista): "Začetek naše zgodovine in zlom našega spomina, ko je vojak Emile Théron bil ubit leta 1915 med bojem na sedmi liniji v Meurte-Moselle." Tako je število 14 postalo koreografsko Théronovo število, sinonim za stoletje spominov o izgubljenih življenjih in padlih telesih. Predstava 14 ali Triptih za Veliko vojno, kot jo poimenujejo, je premišljeni koreografski koncept, ki v treh segmentih zaobjame začetek prve svetovne vojne in  bolečino časa, ob umetniškem sodelovanju Thomasa Guggija in Michéle Murray, v scenografski postavitvi koreografa Thérona z dobro uigrano in med seboj usklajeno plesno skupino Didier Théron v sestavi: Aymeric Bichon, Mathieu Calmelet, Marie-Charlotte Chevalier, Thomas Guggi, Yoann Hourcade, Deborah Pairetti, Didier Théron, Joan Vercoutere in Samuel Watts.
...
...

Močno sugestijo bolečine in herojstva zaznamujeta glasbeni posnetek in video zapis (oblikovanje zvoka in videa: Fabien Daedennes, Francois Richmond), k vzdušju čiste odrske postavitve pa pripomore še oblikovanje svetlobe (Thierry Jacquelin), medtem ko kostumografija (Laurence Alquier) beleži čas v nevtralni plesni opravi, ki pa se pri solističnih izvedbah rahlo obarva v tonu tistih uniformiranih dni. Prva scena je posvečena njemu, vojaku, možu uniforme, ki ga zaveje sam koreograf, resni podobi militantnega gibalnega skladja, odločnih in izurjenih korakov vojaškega ustroja, visoko kultivirani osebnosti, ki izvaja in vodi vojni tok, vendar pa še vedno človeku misli in občutkov, čeprav zatajenih in hladnih, ko bolečine in negotovosti tudi njemu niso neznanka. Docela plastično in sugestivno Théron zaveje in izoblikuje svojega zavojevalca vojne sivine, kjer imata moč osebnosti in človeški faktor še kako velik pomen ter ko tehnologija še ne pospešuje časa.
...
...
 
In če prva scena neposredno predstavi zavojevalca, se koreografija v tretjem in zaključnem segmentu uprizoritve razlije v družinski milje, ko sledi  družini in njihovim strahovom, bolečinam ter žrtvam. V tem zadnjem segmentu postane koreografska postavitev pripovedno slikovita, tudi stilno strukturirana kot gibalni odsev realno zaobjetega stanja, ki pa glede na dolžino skorajda načne moč dramaturškega loka prvih dveh delov predstave.
... (foto: Tim Somerset)
... (foto: Tim Somerset)

Osrednji in daljši del osemdesetminutne predstave 14 je posvečen ljudskim masam, ki sledijo vojni ali vojnam in so sestavni del časa ne glede na to, kje so, kdo so in kako so vpleteni v izpostavljene zgodovinske ali politične procese, vendar pa vseskozi in na enak način izražajo svoje bojazni, upanja in obup. Skupina devetih plesalcev je v nenehnem gibanju zaobjeta v prostorski kubus, v tridimenzionalno ozračje, kjer se plastične poslikave gibljivih plesnih poz nizajo kot kadrirani posnetki, v prostor pa zarišejo črno-belo skicirko utrujene množice. Koraki množice pospešujejo gibanje, se zaustavljajo in nadaljujejo ritem beganja, medtem ko sugestivno spregovorijo ustaljeni gibi rok, tolikokrat videni na vojnih fotografijah in v delih slikarskih mojstrov; ko obup in bolečina krivita telo, prošnje pa povzdigujejo roke in glave nekam navzgor ali v močeh upora oglato režejo po prostoru, in ko posamezniki v solističnih fragmentih izpojejo lastno bolečino. Zdi se, da je koreograf ovekovečil množice, ki so to hotele ali ne, pa  vendar vedno bile nosilni poligon nastopajočih življenjskih tokov, tudi teh zadnjih 100 let zgodovine, ko se vojna in politična kopja vedno znova lomijo prav na njihovih hrbtih.
Triptih za Veliko vojno 14 koreografa Didierja Thérona in izbrane umetniške ekipe v izvedbi njegove plesne skupine je zanimivo umetniško delo, ki arhivira zgodovinski čas in se prav posebno posveča človeku, ko razpira njegov svet tihega čustvovanja v času nemoči in v primežu težkih ali krvavih življenjskih tokov, ki v množici krepi svojo moč. 
Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
  • Heloise
  •   |   7.7.2016  |  
  • 2:21
  • Apteiciapron for this information is over 9000-thank you! http://dduxkr.com [url=http://cgnodyjotm.com]cgnodyjotm[/url] [link=http://lhazlnnng.com]lhazlnnng[/link]
  • Margaretta
  •   |   5.7.2016  |  
  • 9:26
  • That's a smart way of looikng at the world.
  • Lawanda
  •   |   4.7.2016  |  
  • 1:39
  • Dag nabbit good stuff you whrnreispappeps!
  • Adiana
  •   |   3.7.2016  |  
  • 22:43
  • I thought I'd have to read a book for a dioscvery like this!
  • Mariam
  •   |   2.3.2016  |  
  • 14:50
  • Det he4r e4r ju riktigt feglitst!!! Se5e5e5 roligt att Joakim kommer med sin glf6d och energi och delar med sig av sina erfarenheter! Ser fram emot detta :)
  • Saif
  •   |   15.2.2016  |  
  • 6:22
  • Ja jisses, har ailrdg kunnat med Carolas tolkning av dito le5t. Den he4r var bara sne4ppet be4ttre men Carola ringer fortfarande i mina f6ron . men bilden var otroligt fin!
  • Na špici
    Paraplesalci na mednarodnem tekmovanju na Poljskem uspešni!
    Minuli vikend je na Poljskem potekalo mednarodno tekmovanje v plesih na vozičku. Trije pari ...
    Preberi članek
    Preberi članek
    Oktober 2019
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    Preberi članek
    Preberi članek
    Preberi članek
    Preberi članek
    Jorge Bucay. Nihče ne more narediti zate, kar lahko sam narediš zase
    Svetovno znani argentinski psihoterapevt in pisatelj po sedmih letih spet v Ljubljani; in navdušil z zgodbami, ki so ga naučile živeti
    Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
    Brez napora v nov dan z mojim receptom
    Preberi članek
    Preberi članek