Ljubljana, 22.03.2010 | Neja Kos

Uršula Teržan taktizira z balerinami

Objavljamo kritiški zapis plesne kritičarke Neje Kos, ki si je ogledala predstavo Takt
Get the Flash Player to see this player.
V svoji najnovejši predstavi Takt se Uršula Teržan vrača k svojemu staremu motivu  - prespraševanju o sobivanju generacij na odru in v življenju. Plesna zgodba pripoveduje o treh ženskah, babici, hčeri in vnukinji, ki jih interpretirajo plesalke različnih  starosti. Zdi se, kot bi stopile iz družinskega albuma, se izvile iz nekega ne povsem določljivega časa in okolja, ki pa se  zdi vsekakor meščansko, prefinjeno, morda malce "art deco", iz tridesetih let prejšnjega stoletja. K takšnemu vtisu bržkone pripomorejo prelepi zračni, svilenkasti kostumi v belih in bež odtenkih, četudi tedanje mode ne citirajo navkljub ironičnemu krinolinastemu ogrodju krila ene od plesalk. Iz večkrat ponovljene  statične kompozicije na stopničastem ogrodju v treh nivojih osebe odplešejo v prostor kakor iz oživljene fotografije, vsaka s svojimi sanjami,  izkušnjami in spomini. Najmlajša šele vstopa v življenje, polna upov in negotovosti, srednja se že spopada z bremeni, najstarejša pa se vrača v spomine na mladost in nekdanje ljubezni.
Vezno tkivo je "takt" v večplastnih pomenih (tactus- tip, dotik, čut kot tudi takt v pomenu metrične enote, ki določa enakomernost ali večjo oziroma manjšo naglašenost  ponavljajočih se gibov, doživljanj in dogodkov na časovnem kontinuumu življenja). Koreografinja zanimivo razvija svoj plesni jezik s povezovanjem zanjo značilnega minimalističnega giba in gest ter  baletnih tehničnih prvin. Te jo zanimajo predvsem kot material, ki ga  vpleta in preoblikuje v kontekstu sodobnega izraza, delno pa tudi kot označevalke likov.
Vse tri ženske se srečujejo le bežno, v prijazni igrivosti, nekako površno, povsem nekonfliktno. Tu, kot se zdi, niso bile dovolj izkoriščene možnosti za dinamiko dogajanja, ki bi jo namesto nekaterih nepotrebnih manipulacij z rekviziti lahko bolj smiselno pognal razmislek o odnosih med ženskami, s čemer bi bilo moč tudi natančneje izrisati značaje. Nasprotno pa so se plesalke v svojih osebnih, solistično izplesanih zgodbah zdele bolj avtentične: Alena Medich je bila dekliško zasanjana in vendar odločena, da sledi svojim idealom, Lane Stranič pa lepa, elegantna, a malce otročja gospa, ki je pustila za seboj kariero in burna sentimentalna doživetja. Še posebno je prevzela Marinka Ribič s svojo morda od vseh najbolj celovito, izrazno močno epizodo, polno simbolike v prizoru, ko spleza na ogrodje pod stropom in se znajde nad breznom.
V predstavi je kar nekaj nadrealističnih, Teržanovi  tako ljubih poudarkov, denimo babica, ki se na začetku predstave kot nekakšen duh izvije iz sprva nerazpoznavne migajoče gmote v naslanjaču. Preskok v nadrealnost se v finalu razcveti v prelep sanjski prizor: likovno domišljena celota teles treh plesalk v  presenetljivih figurah ob steni, osvetljeni s  projekcijami valovitih vzorcev v modrikastih odtenkih  se zdi kot nekakšen globokomorski svet, poseljen s prelepimi, fantazijskimi bitji.
Četudi povezava s prejšnjim dogajanjem dramaturško ni povsem utemeljena, onirična atmosfera in lepota prizora gledalca začarata.
Plesna zgodba pripoveduje o treh ženskah, babici, hčeri in vnukinji, ki jih interpretirajo plesalke različnih  starosti (na sliki Marinka Ribič in Alena Medich) ...
Plesna zgodba pripoveduje o treh ženskah, babici, hčeri in vnukinji, ki jih interpretirajo plesalke različnih starosti (na sliki Marinka Ribič in Alena Medich) ...

... Alena Medich je bila dekliško zasanjana in vendar odločena, da sledi svojim idealom ...
... Alena Medich je bila dekliško zasanjana in vendar odločena, da sledi svojim idealom ...

...  Lane Stranič pa lepa in elegantna, a malce otročja gospa ...
... Lane Stranič pa lepa in elegantna, a malce otročja gospa ...


Ustvarjalci predstave Takt:
Koreografija: Uršula Teržan
Dramaturgija: Klavdija Zupan
Scenografija: Alen Ožbolt
Glasba: Mario Marolt
Duh Čas: Primož Čučnik
Kostumografija: One Fiction Factory (Irena Tozon Mrhar,
Metka Megušar Bizjan)
Plesalke in oblikovalke giba: Alena Medich, Marinka Ribič, Lane Stranič



                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Na špici
Članice 2 z bronasto kolajno na svetovnem prvenstvu v hip-hopu
V sredo, 16. 10. 2019, je v nemškem Bremerhavnu potekalo svetovno prvenstvo v hip ...
Preberi članek
Preberi članek
Oktober 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Magnetista. Prevzemite nadzor nad igro privlačnosti!
Oriflame je k svoji paleti dišav dodal še eno parfumsko vodo, ki dokazano privlači
Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
Brez napora v nov dan z mojim receptom
Preberi članek
Preberi članek