Ljubljana, 29.07.2014 | Daliborka Podboj

Velika predstava velike umetnice Marie Pagés

V središču festivalskih doživetij poletnih Križank

Ponovno snidenje z umetnico španskega flamenka Mario Pagés je bilo novo polno doživetje poletnih festivalskih Križank. Lani je umetnica osvojila Ljubljano skupaj s svojo skupino in glasbeniki s predstavo Flamenko and poetry, ko je ples snovala na poetiko velikega španskega pesnika Federica Garcie Lorce, poleg že tradicionalnih pesniških besedil, ki spremljajo zgodovinski flamenko.

...
...


Letos je na 62. Ljubljana Festival  prispela s šestimi plesalci svoje plesne skupine Maria Pagés Company in v spremstvu skupine glasbenikov: Rubéna Lavaniegosa (ki smo mu že lani prisluhnili), Isaaca Munoza (kitara), Cheme Uriartea (tolkala) in Davida Moniza (violina), uprizorila pa predstavo iz leta 2008 Avtoportret (Autorretrato), za katero je dejala, da je prelomnica v njenem ustvarjalnem opusu, kajti z njo se je začelo njeno novo kreativno obdobje. Avtoportret je umetnikova zrcalna podoba, je njegovo stanje soočanja s samim seboj, z okoljem in delom, ki ga  obkroža, največkrat z neznanim in notranjim v sebi, ko na plan pride vse tisto, kar se ne vidi ali se noče videti, ko se nenadoma sreča tudi z "onim drugim" in nepoznanim. Svoj Avtoportret je avtorica pospremila s pripisom v gledališkem listu: "Zrcalo, v katerem se pogledaš, ti bo povedalo, kdo si, toda nikoli ne boš izvedel misli, ki jih nosiš v sebi …" (Soleá).

...
...


Svoj plesni izpis Avtoportreta je koreografinja Maria Pagés razdelila na štiri zanjo pomembne faze in štiri prostorske oblike njenega vsakdana. V prvi skici so v ospredje postavljena zrcala, je njen studio in je ples, druga pomembna scena je njen dom, njeno okrilje poezije in lastnih zgodb, del njenega delovnega dne pripada tudi delu s plesno skupino, je srečevanje v garderobnih prostorih in je vedno prisoten oder, prostor njene svobode umetniškega izražanja, in s svobodnejšim umetniškim pristopom do starodavnega flamenka predstavo tudi zaključi. 

...
...

 
Na odprtem odru Križank in v siju luči so postavljena tri velika zrcala in stoji osem stolov. Maria Pagés vstopi v obleki vinske barve, s pesmijo oživi prostor, se postavi pred ogledalo, in je to njen intimni trenutek zrcaljenja (Soleá), ko poje in v besedi krasi tradicionalno pesem ter besedilo Antonia Machada  na glasbo Rubená Levaniegosa in se še sama predstavi kot avtorica glasbe. Ples je njena pripoved o sebi, je globina izraznosti neizrečenih besed, ko poletijo plesne linije njenih izpovednih rok kot vzletela krila belih galebov. Lirične trenutke plesalka prelevi v moč gibov, ki niansirajo ostrino borb kipečih globeli notranjosti, da bi v gibalnem preobratu postali odločni in oprijemljivi, tako kot je le flamenko, ko črpa energijo iz zemeljskih tal in z njo polni plesalkino telo in slika njeno novo podobo. Nastopijo stanja transa in se izkristalizira zrela odločitev, ki plesalkin plesni polet izpolni z veseljem. Ona odide, v studio pa posamič vstopajo plesalci, se predstavijo s solističnimi segmenti, zaplešejo v duetih, so snovalci ritma in vzdušja v tišini prostora. Njim sledijo glasbeniki in oba pevca, nastopi čas sproščanja strasti v glasbi in plesu flamenka.

...
...


Tako kot lani je s svojimi plesnimi bravurami znova navdušil plesalec, koreograf in asistent scenske koreografije José Barrios, ob njem in ponovno tudi dva izredna plesalca flamenka José Antonio Jurado in Paco Berbel. Njihov flamenko je prodoren, je izpolnjen z vodo življenja, koraki letijo in drobijo, ko se izvija moška moč in ponos junaka. Ob njih zaplešejo španske sloke lepotice ritmično izostreno, skladno, stilno in estetsko: Isabel Rodriguez, Maria Vega in Eva Varela. Ko se sledi skupini, je jasno, da življenje doda nekaj več k izraznosti in strastem flamenka, zrelejši je plesalec(-ka) ekspresivnejši in vzburljivejši je flamenko. V plesnem studio steče še študija za ples farruca, ki je nastala na glasbo Isaaca Munoza, ples v vročici ritma zaključijo trije izvrstni moški solisti.

Umetnica si je po predstavi ogledala sliko Zmaga Modica, ki je izpod njegovih rok nastajala v živo skozi predstavo in se nato...
Umetnica si je po predstavi ogledala sliko Zmaga Modica, ki je izpod njegovih rok nastajala v živo skozi predstavo in se nato...


V novi večerni preobleki in v novi odrski luči pred ogledalom in ob zvokih lastne melodije Maria Pagés izlušči iz sebe svoj novi jaz, telo se zvija, roke grabijo, besede letijo, ko zadoni krik olajšanja. Temu sledi intimna scena doma, v poslikavah družinskih portretov, ki se gledajo kot razstavljene podobe spominov na stranicah albuma, ko se posamezniki, pari in terceti izmenično postavljajo v velike in viseče okvirje. Je slikovita in gibko zasnovana scena, ko zadnja luč še mistično obsije mali okvir, v katerem nemo obstoji protagonistka Maria. Okvirji se dvigajo, za njimi pa nastopijo trenutki sodobnejših plesnih prijemov flamenka, ko strune violine mehčajo dušo, Maria Pagés pa vihra skupaj s plesno skupino ob spremljavi glasbenikov in čutnih pevcev v novi dinamiki koreografskih spletov ter prostorskih formacij.

...pomešala med goste večera, med katerimi je bil tudi...
...pomešala med goste večera, med katerimi je bil tudi...


Scene se prelivajo ena za drugo tekoče in smiselno, dejanja pa gradijo v novi obliki scensko izpovednega flamenka. To so trenutki predaje zvokom, spevnosti in flamenku, nastopijo tudi trenutki uživanja v pristnosti tanga, trenutki, ko umetnica išče svoje povezave s tradicijo in novim časom, ko sledi še njen trenutek ekspresije in srčno pozdravi Ljubljano ter avditorij. Na odru, v prostoru ustvarjalne svobode Marie Pagés, gledamo izpolnjeno žensko prepolno življenjskih strasti, kako uživa in se istočasno razdaja v svojem plesu. Predstavo Avtoportret Maia Pegás zaključi v sanjavi nostalgiji, ki prehaja v plesni polet, ko zapušča oder v zaključni sceni poimenovani Med življenjem in sanjami (Alegria in cantina).

... minister za zunanje zadeve Karl Erjavec s soprogo; levo direktor in um. direktor Ljubljana Festivala Darko Brlek, desno veleposlanica Španije Anunciada Fernández de Córdova. (foto: Ljubljana Festival/Mediaspeed& Veleposlaništvo Španije)
... minister za zunanje zadeve Karl Erjavec s soprogo; levo direktor in um. direktor Ljubljana Festivala Darko Brlek, desno veleposlanica Španije Anunciada Fernández de Córdova. (foto: Ljubljana Festival/Mediaspeed& Veleposlaništvo Španije)


Ljubljana je ta večer odprtih rok znova sprejela špansko umetnico, saj njen čuten plesni žar, ki se gradi in dopolnjuje ob odličnih glasbenikih,  pevcih in v koreografskem spletu njene plesne skupine, nikakor ni samo odrska poslikava, je resnično enkratno in živo doživetje, ki ves čas izvira iz ustvarjalnega potenciala umetnice. Kostumska barvitost in scenska postavitev je tudi delo umetniške duše Marie Pagés, za priredbe in glasbo je bil odgovoren Rubén Levaniegos, svetlobne oblike je prispeval Pau Fullana, besedila in glasbo so prispevali še José Saramago, Miguel Hermández, Ben Sahi, Alberto Cortéz, Jose »Fyty« Carrillo in Isaac Munoz, ob ljudskih in tradicionalnih pesmih. In predstavo sta znova plemenitila enkratna pevca flamenka, ki sta tudi lani več kot navdušila: Ana Ramón in Juan de Mariena, ki skupaj z glasbeniki in plesalci oblikujejo umetniški steber španskega flamenka, ki pa pod umetniškim okriljem koreografinje in plesalke Marie Pagés pridobiva novi scenski sij. 

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Na špici
Lucija Stare. Povsod so ljudje, ki ne verjamejo vame. Vedno znova dokažem nasprotno.
"Prijateljica" v osnovni šoli mi je nekoč rekla, da nisem dovolj dobra, da ne bom sprejeta v srednjo baletno šolo. Dokazala ...
Preberi članek
Preberi članek
Nov štart Fredija in Daniele Novak
Prihodnjo nedeljo se bodo na Zadobrovški v Ljubljani začele plesne priprave
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Večino časa plešem tudi doma, po stanovanju
Gal Trobentar Žagar
Julij 2014
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Graciozne primabalerine zablestele v prestižnem nakitu
Primabalerine so po izvrstnem nastopu v Križankah prejele posebno darilo Zlatarne Celje
Presne čokoladne lučke
Naredite si zdrav in hranljiv sladoled
Preberi članek
Preberi članek