Ljubljana, 23.05.2014 | Daliborka Podboj

Zgodbe posameznih ženskih teles

Večer avtorskih solo plesov SVŠGL umetniška gimnazija, smer sodobni ples
Nika Ajdnik ...
Nika Ajdnik ...
Letna predstavitev učencev Srednje vzgojiteljske šole in gimnazije Ljubljana /SVŠGL - Umetniške gimnazije, smer sodobni ples poteka že od leta 2003, ko je prva generacija maturantov zaključevala novo učno tematiko v sistemu našega gimnazijskega izobraževanja, smer sodobnega plesa.  In vsako leto od takrat poteka letna predstavitev vseh štirih letnikov sodobne plesne smeri v organizaciji SVŠGL in zavoda EMANAT, in to na zaključni uprizoritvi, ki jo imenujejo Pred-premiera, v kateri se izpostavi določen koncept, ki povezuje plesno poetiko s strokovnim učnim programom.
... Jana Repovž ...
... Jana Repovž ...

Letošnji koncept Pred-premiere Nevidno telo prostora je nastajal v prepletu teorije in prakse, se gradil na abstrakciji plesne izpovedi in povezoval s knjigo avtorice Laurence Louppe. Tudi za enajst maturantk 4H se je letošnja maturitetna strokovna tematika navezovala na teoretsko delo omenjene francoske avtorice, Poetika sodobnega plesa, ki je bila pri nas prevedena leta 2012. Svojih enajst uspešno pripravljenih in opravljenih maturitetnih plesnih izzivov so dijakinje 4H predstavile v novo pridobljeni dvorani šole na Kardeljevi ploščadi v samostojnem večeru avtorskih solo plesov: Zgodbe teles.
... Alja Lackovič ...
... Alja Lackovič ...

Njihova mentorica Petra Pikalo je vsa nasmejana dejala, da so se veliko zabavali, smejali in dejansko uživali, ko so avtorska dela nastajala: "Imeli smo se super, in one so super, zato želim, da nocoj uživate." Ta večer se je zvrstilo enajst misli, enajst gibalnih izpovedi, kjer je bila vsaka plesna miniatura del individualnega pristopa in izražanja, vsaka zase pa nekaj posebnega, svojstvenega in njihovega.
... Neva Bedenik ...
... Neva Bedenik ...

Neva Bedenik
je študiozno pristopila h gibalni substanci, sprašujoč se: "Kaj je tisto, kar me premakne ? In kaj je tisto, kar me ustavi?" Njen Pre-mik se je začel v osnovni gibalni usmerjenosti, ko nastopi trenutek in telo dobi notranji zagon, ko gib steče in se začne strukturiranje fizičnih premikov, ki peljejo v plesni preplet. V prostoru, v igri svetlobe in ob rekvizitu - lepilnem traku, ki je pri Nevi pomenil začrtano rezino ravnovesne  usmerjenosti in je nakazal določen zaključek oziroma nov začetek. Nevin gibalni prostor je specifičen, plesni slovar pa povsem njen, ko plesno telo vzvalovi po prostoru in gib dobi svoj pomen.
... Alja Lackovič ...
... Alja Lackovič ...

Alja Lackovič
je za svoje plesno izhodišče Inviduum uporabila znan citat Pine Baush: "Plešite, plešite, drugače smo izgubljeni," in zapiše, da je tudi sama brez plesa izgubljena. Začela je leže v mehkem dvosedu ob namišljenem premikanju TV-programov, v fazi trenutnega počitka in v svojem svetu predpriprave. Nato je že v naslednjem trenutku po odru zavela plesni orkan gibalne perfekcije in koreografske estetike; saj se, kot pravi, vedno lahko zatopi v svoj svet plesa in se na odru počuti kot doma. Na koncu, ko utihne glasba Juna Miyakea Lilies in the valley, pa še izreče: "Mene boli v telesu, če ne plešem."
... Petra Peček ...
... Petra Peček ...

O prostoru, o vsakodnevnih treningih in plesni vadbi je v svoji miniaturi Dresura svobode razmišljala Petra Peček, ko se je v ponavljajoči gibalni atrakciji in v plesu soočala na dveh različnih programskih nivojih. "Informacije so si bile pogosto tudi nasprotujoče," je zapisala k svoji miniaturi.  Znašla se je med dvema svetovoma različnih informacij, ko je v teku teh štirih let bila razdvojena med dvorano na Draveljski ulici in tisto na Kardeljevi ploščadi. Svoj avtorski ples je tudi razdelila na dva prostorska segmenta, nenehno urjenje telesne gibčnosti na osvetljenem in zamejenem kvadratu. Ko pa ji v danem trenutku uspe svoj mali prostorski kvadrat odpreti, se njen ples svobodno razprši po novi veliki površini in  na novo dinamično izzvenijo njena plesna dognanja.
... Anamaria Klajnšček ...
... Anamaria Klajnšček ...

Anamarija Klajnšček
se je v hitrostni dinamiki in v konstrukcijah padcev ter dvigov podrejala telesnemu gibanju, se osredotočala na zakon gravitacije, s katerim se telo nenehno spopada v času in prostoru, solo plesu pa dala značajni naslov: Nosim težo svojega telesa. O videnju in zaznavah lastnega telesa, ki se trga iz težnosti, pa figurativno zapisala: "Padec je osvoboditev iz pokončne smrti težnosti."
Alja, Anamarija, Neva in Petra so svoje avtorske solo plese gradile v jeziku gibalne abstrakcije in v dinamiki koreografske strukture, ko se misel  razpreda in se gibalno tkivo živo vtisne v scenski prostor. 
Ko pa zavlada občutek in se gib sooča tudi z raziskovanjem čutnih faz, kot je npr. strah ali so stanja razpoloženja, tudi širši pogledi na določeno tematiko, potem gibanje ni vselej jasno izpisano, gledalcu pa lahko razpira njegova lastna čutna obzorja. V tem smislu so svoje solo plese gradile še tri odlične plesalke.
... Jana Repovž ...
... Jana Repovž ...

O komponentah glasbe in tišine, ki lahko vplivajo na plesno izpovednost, je zanimivo razmišljala in gibalno opredelila Jana Repovž, miniaturo pa naslovila Telo v glasbi, glasba v telesu. V tišini se je najprej koncentrirala na določeni gibalni segment, ga razvejala po prostoru in se na koncu prepustila porajajočim občutkom lastne telesne svobode. Ob glasbi ali v tišini v Jani očitno in znova prevlada notranji občutek gibalnega izražanja in telesne svobode, njena notranja glasba, ki spodbuja ter gradi nastopajoči plesni segment. 
... Maja Koražija ...
... Maja Koražija ...

Zavajajoče telo je Maja Koražija naslovila svoj plesni solo, ko skuša ugotoviti, kako čustva vplivajo na njeno gibanje, in obratno, kako gibanje vpliva na njena čustva. Svoje plesne izlive je pospremila z video zapisi o jezi, ki ji daje energijo vzgona, potem pa že nastopi novo stališče, da žalost in jeza prihajata druga z drugo. V svojem plesnem izlivu je dinamično spreminjala gibalno strukturo in se vedno znova v pravem času ustavljala z namenom, da bi zaznala nov občutek in novo spodbudo, na koncu pa ugotovila, da gib ali resignacija izvirata iz nje same.
... Nika Ajdnik ...
... Nika Ajdnik ...

Nika Ajdnik
se je lotila gibalne statike in se spopadla s plesalčevim večnim strahom pred poškodbami, tudi s scenskim prizorom namišljene poškodbe in procesom rehabilitacije, v solo plesu 4. oseba množine.
... Julija Pečnikar ...
... Julija Pečnikar ...

Nasprotno pa se je Julija Pečnikar raje prepuščala plesnim užitkom v smislu nazora hedonizma, da je cilj človekovega življenja uživanje, v predstavljenem gibalnem "vetrenju" telesnega razkazovanja pa izpostavila ples modernega časa in zgovornega naslova: Še paše ali kot je bilo zapisano na njeni maji: I Love Body.
... Julija Šuštar ...
... Julija Šuštar ...

Časovna dimenzija giba nosi naslov solo ples Julije Šuštar, v katerem raziskuje vpliv časa na gibalno komponento, ko gib aktivira po prostoru, ga umirja in zavira, tudi  zaustavi in ga razstavi kot kiparsko skulpturo, istočasno pa se dokaj nazorno sooča z dramaturgijo časa in prostora v svoji plesni kompoziciji.
... Karin Vrtar ...
... Karin Vrtar ...

Karin Vrtar
v plesnem nastavku Dotik prostora skuša razmišljati o prostoru in gibanju, kako prostor vpliva na gibanje in kako telo oziroma njeno gibanje lahko oblikuje prostor, na koncu pa veselo ugotovi, da je nastal v telesu premik, ki je označil prostor.
... Mojca Lukan ...
... Mojca Lukan ...

Mojca Lukan
je uprizorila svoj Vsak dan opravkov, z ustaljenimi naravnimi gibi pa kreirala gibalni performans o vsakdanjih telesnih vzgibih, ki so lahko ali pa tudi ne (in kdaj sploh) sestavni del umetniškega izražanja. V svojem dobro strukturiranem gibalnem minimalizmu je na sceni izpostavila gibalne faze prebujanja, tuširanja, ličenja in jih sugestivno pospremila z jutranjim žvrgolenjem ptičev, šumenjem vode ..., s primernimi zvoki vsakdanjih dogajanj.
Bil je to prijeten večer solističnih koreografij dijakinj 4H, ki so se že lani izpostavile kot plesno dobro izoblikovane in zanimive plesalke ter zato tudi požele priznanje za najboljšo plesno skupino Transgeneracij 2013, letos pa smo jih uzrli kot že zrele ustvarjalke, ki so se znova predstavile kot spodbudna plesna in koreografska generacija. Za postavitev pravšnjega scenskega vzdušja jim je z oblikovanjem luči priskočil na pomoč Marko Levičnik
... (Foto: Nada Žgank)
... (Foto: Nada Žgank)

Večer avtorskih solo plesov se ni končal s plesnimi soli 4H, saj je na koncu zadnjo besedo imel 3H letnik, ki je kritično jadral po njihovih Zgodbah teles, ob tem pa domiselno zabaval in nasmejal napolnjeno dvorano ter nič manj plesno generacijo letošnjih maturantk.
Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
  • Tisha
  •   |   7.7.2016  |  
  • 2:26
  • That takes us up to the next level. Great potigns. http://rlyntdaofw.com [url=http://lzvogmzl.com]lzvogmzl[/url] [link=http://npmgrvojcz.com]npmgrvojcz[/link]
  • Janay
  •   |   5.7.2016  |  
  • 9:32
  • Your thkining matches mine - great minds think alike!
  • Ellyanna
  •   |   5.7.2016  |  
  • 2:20
  • Articles like this really grease the shafts of knedolwge. http://zwqyjd.com [url=http://swdtehc.com]swdtehc[/url] [link=http://dylakeci.com]dylakeci[/link]
  • Marylouise
  •   |   4.7.2016  |  
  • 18:49
  • It was dark when I woke. This is a ray of suneihns.
  • Xannon
  •   |   4.7.2016  |  
  • 1:13
  • Vi har brugt dem siden han var 3 mÃ¥neder, og han er 9 nu. Jeg har prøvet, at min baby lavede stort (amtrsmoet) med de bukser pÃ¥, og der kom intet ud i bassinet. SÃ¥ de virker fint!
  • Na špici
    Matjaž Farič. Program 14. izdaje festivala Front@ vključuje veliko tveganja!
    Program 14. izdaje festivala Front@ vključuje veliko tveganja. Skoraj vsi dogodki so nač ...
    Preberi članek
    Preberi članek
    Avgust 2019
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    Preberi članek
    Preberi članek
    Preberi članek
    Preberi članek
    Obkroženi z idioti
    Izšla je nova knjiga švedskega vedenjskega strokovnjaka, predavatelja in pisca Thomasa Eriksona
    Tereza's Choice veganska žar linija za vrtne zabave
    V poletje s tremi novimi izdelki zdrave prehrane
    Preberi članek
    Preberi članek