Ljubljana, 23.07.2013 | Barbra Drnač

Valentina Turcu nepremagljiva. Na predstavi tudi Severina

Že pred časom smo napovedali, da bo to poletje v znamenju mariborske balerine in koreografinje Valentine Turcu
Dubrovniške poletne igre tradicionalno zaznamujejo poletje v tem prelepem hrvaškem mestu. Plesnih predstav v okviru festivala res ni ravno veliko, a kadar se programski direktorji, trenutno je to za gledališče in ples režiser Krešimir Dolenčič, odločijo za ples oziroma za balet, znajo poiskati nekaj, kar bo navdušilo razvajeno dubrovniško publiko in tamkajšnje turiste.
Umetniški vodja mariborskega baleta Edward Clug, koreografinja Valentina Turcu, pevka Severina in umetniški direktor Dubrovniških poletnih iger Krešimir Dolenčič.
Umetniški vodja mariborskega baleta Edward Clug, koreografinja Valentina Turcu, pevka Severina in umetniški direktor Dubrovniških poletnih iger Krešimir Dolenčič.

Tako je prejšnji teden Dubrovnik dobesedno počil od navdušenja nad mariborsko postavitvijo in izvedbo baleta Romeo in Julija. Izjavo koreografinje Valentine Turcu si lahko preberete v Ritmu izjav, bleščeči kritiki pa sta izšli v dveh največjih hrvaških medijih. Med gledalci je bila tudi pevka Severina ter slovenska pianistka Dubravka Tomšič Srebotnjak. Obe sta seveda pohvalili Valentinino stvaritev.
Balet Romeo in Julija se je odlično zlil z dubrovniškim ambientom ...
Balet Romeo in Julija se je odlično zlil z dubrovniškim ambientom ...

"Največji čudež prvega tedna Dubrovniških iger, ki ga bo tudi do konca poletja težko preseči, je prišel v četrtek in petek (18. in 19. julija; op. u.)  na Boškovičevo poljano iz Slovenije. Preprosta scenografija predstave Romeo in Julija, s katero je gostoval balet mariborskega SNG-ja, se je tako dovršeno zlila s pročeljem jezuitske cerkve, kot da jo je Marko Japelj ustvaril prav za Dubrovnik. Na tej nenavadni sceni ob posnetku genialne glasbe Sergeja Prokofjeva se je odigrala predstava, s katere so številni odšli z željo, da bi čim prej izginili, se skrili in zjokali. In zato se ta balet tudi pleše: da jočemo nad nesrečo veronskih zaljubljenih otrok in nad svetom, v katerem bodo vedno prevladali ozkosrčnost, sovraštvo in grobost. Takšno predstavo si je zamislila in očitno z veliko srca naredila Valentina Turcu, rojena Zagrebčanka, Béjartova učenka in že več let vodilna baletna umetnica v Sloveniji. Svoje globoko razumevanje drame in zanos je znala preliti v mojstrsko koreografijo polno solističnih in skupinskih bravur, ki do najmanjšega in zadnjega giba služijo izključno poglabljanju v zgodbo in njene like. Mariborski ansambel to zamisel v popolnosti realizira tako s telesi kot s srcem, pripomorejo tudi čudoviti kostumi Lea Kulaša in luč Pascala Mérata. Rezultat je katarzična predstava v enem delu, ki poleti brez najmanjšega zastoja, s čustvenim nabojem, ki raste do tragičnega konca. Redko je videti takšen zanos celotnega ansambla, toliko izvrstnih solistov in tako čudovit in prepričljiv naslovni par, kot sta bila Catarine de Meneses in Anton Bogov. Nepozabno." (Branimir Pofuk, Večernji list)
...
...

"Samo uro in pol je bilo potrebno, da je Baletni ansambel Slovenskega narodnega gledališča iz Maribora očaral prepolno gledališče pred impresivnim pročeljem jezuitske cerkve na dubrovniški Boškovićevi poljani. Redki so trenutki, ko se predstavo zapušča na robu solz in zapolnjen in srečen, a veliki "bravo" in ovacije, ki bi trajale v nedogled, če jih karakteristični glasbeni motiv in odhod ansambla ne bi prekinila, so samo potrdili skupinsko doživetje gledalcev. Dobra poteza je, da se je predstava še enkrat ponovila, da se številnim ljubiteljem ni treba sprijazniti samo z opisi gledalcev prvega večera. Profesionalni gledalec si pogosto zastavlja vprašanja - bi si želel predstavo ogledati še enkrat, bi jo priporočil, lahko predstava brez sramu prenese konkurenco na katerikoli svetovni sceni. Odgovor je v primeru Romea in Julije Sergeja Prokofjeva z vsem srcem pritrdilen za zamisel in koreografijo Valentine Turcu in močne in intenzivne izvedbe mariborskega baletnega ansambla.
...
...

Valentina Turcu se je odločila za spretno skrajšano verzijo partiture, s tem da je izpustila nekatere prizore, verzijo, v kateri se kljub temu ne izgubi nit vsem znane in v vseh medijih opisane tragične ter čudovite zgodbe o mladih ljubimcih iz dveh sprtih in nasprotnih družin. Ljubezen izgublja, ampak ne zmanjšuje ljubezni generacij do zgodbe. Čeprav je bil od mariborske premiere leta 2012 odmor med uprizoritvami, je lahko tudi na podlagi nevidenega predpostaviti, da ima kontinuirana izvedba svoje prednosti intenzivnega poteka, ki ga spremljamo v enem dihu. Odločitev, da se na gostovanju predstava izvede na posnetek Lorina Maazela, ima prav tako svoje prednosti, kajti pasti in zahteve žive orkestralne glasbe preprosto stremijo za najboljšim, kar je ponujeno. Posebna pozornost je namenjena dodelanosti osebnosti protagonistov.
Ploskali so pevka Severina, pianistka Dubravka Tomšič Srebotnjak, režiserka Dragica Petrovič in ponosni direktor SNG Maribor Danilo Rošker. (foto: Dragica Petrovič in Dubrovniški poletni festival)
Ploskali so pevka Severina, pianistka Dubravka Tomšič Srebotnjak, režiserka Dragica Petrovič in ponosni direktor SNG Maribor Danilo Rošker. (foto: Dragica Petrovič in Dubrovniški poletni festival)

Uspeh v vsakem detajlu, ki so ga angažirani in kompetentni plesalci bili sposobni še kako prepričljivo izvesti, poleg tega še čudovit ansambel v brutalno seksističnem in neobrzdanem sprejemanju pri Capuletiju, velik prizor commedie dell’arte s Colombino, ki se vrti v nedogled, virtuozne borbe z meči, posebno z gospodovalnim in pokvarjenim Tebaldom Dénesa Daraba. Razkošni ansambli se menjajo s karakternimi prizori odnosa dveh prijateljev (Anton Bogov, Matjaž Marin), ki se jima zelo prepričljivo pridružuje še tretji (Yuya Omaki), z otipljivo brutalnostjo Julijine družine do  hčerke (Sergiu Moga, Tanja Baronik) in njenim pristnim odnosom z dojiljo (Helena Klasič). Pas de deux neopisljivo lahkotne in čudežno izzivalne Julije Catarine de Meneses in Romea Antona Bogova je eden od najbolj čutnih in poetičnih trenutkov predstave, prizor smrti pa tako čustven, da izvabi solze tudi še tako trdnim. Z izvrstnim ansamblom v zgovornih in lepih kostumih Lea Kulaša, v funkcionalni scenografiji pomičnih stebrov Marka Japlja, ki so se kot naročeni vklopili v stebre cerkvenega pročelja, brez  današnje obremenjenosti z dodatno simboliko ima  predstava svojo dosledno domiselno poetiko odvijajoč se v neprekinjenem tempu nenavadne ekspresije." (Maja Stanetti, Jutarnji list)
Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
  • plesalka
  •   |   23.7.2013  |  
  • 19:41
  • Valentina je edinstvena umetnica! Upam, da jo Edward Clug zdaj končno ceni!!!
  • Oboževalka
  •   |   23.7.2013  |  
  • 15:03
  • The best. Čestitke celotni ekipi.
  • Na špici
    Članice 2 z bronasto kolajno na svetovnem prvenstvu v hip-hopu
    V sredo, 16. 10. 2019, je v nemškem Bremerhavnu potekalo svetovno prvenstvo v hip ...
    Preberi članek
    Preberi članek
    Oktober 2019
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    Preberi članek
    Preberi članek
    Preberi članek
    Preberi članek
    Magnetista. Prevzemite nadzor nad igro privlačnosti!
    Oriflame je k svoji paleti dišav dodal še eno parfumsko vodo, ki dokazano privlači
    Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
    Brez napora v nov dan z mojim receptom
    Preberi članek
    Preberi članek