Preberi članek

November 2019

Preberi članek
03
Preberi članek
22h00
|
Parada plesa. Miha Podrepšek&Archie Burnett&Sebastijan Geč

V Paradi plesa, še vedno edini oddaji o plesu na slovenskih televizijah vam bo vsestranski performer, plesalec, pedagog, koreograf Miha Podrepšek razložil zakaj je pred 21 leti odplesal v tujino;  na dunajskem ImPulsTanzu pa seveda ne gre brez njujorškega fenomena Archieja Burnetta, znanega kot najboljšega vougerja in wackerja; slovenski plesalec živeč na Dunaju Sebastijan Geč pa bo razložil zakaj je od sodobnega plesa prešel na  voging in wacking. Parada plesa, vsako drugo nedeljo zvečer, ker je dan s plesom odličen dan.

TV3

07
19h00
|
Veliki Gatsby

Priznani koreograf Leo Mujić, ki je v zadnjih letih ustvaril niz uspešnih pripovednih baletov, črpa snov za svojo novo koreografijo iz znamenite romaneskne predloge Veliki Gatsby (1925) Francisa Scotta Fitzgeralda. Prepoznavno delo iz zakladnice klasične ameriške literature z izrazito kritičnim podtonom osvetljuje negativne razsežnosti velikega ameriškega sna in togost dekadentne newyorške visoke družbe med obema vojnama, ki ni dopuščala prehajanja med razrednimi sloji. Razkošna pripoved o skrivnostnem bogatašu, ki postane žrtev lastne ljubezni in prepričanja, je hkrati tudi zgodba o ljubimcih, ki si nista usojena. Dogaja se v svetu nepredstavljivega bogastva, omame in temačnih obsesij, v katerem vlada grozljiva moralna praznina. Osrednji junak je sicer zasnovan kot mit, katerega triumfalna pot pelje v propad, tragični konec pa kljub temu nagovarja z mislijo, da je človek kot posameznik pomembna entiteta. S tem pa se slej ko prej spomnimo tudi na svet, v katerem živimo danes in v katerem je za resnične vrednote vedno manj prostora. Glasbeno podobo predstave navdihuje živa, dinamična in svetovljanska energija izjemnih ameriških skladateljskih imen.

SNG Opera in balet Ljubljana

08
19h30
|
Pepelka

Večna ljubezenska zgodba o Pepelki in njenem princu, odeta v pravljični baletni spektakel. Če bi Prokofjevovo ustvarjanje glasbene podlage baleta Pepelka na libreto Nikolaja Volkova v času druge svetovne vojne lahko razumeli kot svojevrstni beg iz realnosti, pa je glasbena podoba baleta daleč od neproblematične "sladkobnosti" in plehke sentimentalnosti. Iskanje dramaturško učinkovitih plesnih preobratov, pogojenih z napetim lokom glasbene dramaturgije, je Prokofjeva vodilo v tesno prepletanje sodobnih prvin z že "preverjenimi" simetričnimi formami, ki jih je uvedla tradicija klasičnega (romantičnega) baleta. Rezultat tako nikakor ni bila lahkotna glasba, ki bi otroke in tudi odrasle pospremila v sladki sen, ampak s temačnimi podtoni razbrazdana glasbena podoba, ki gledalcu nesramežljivo naslika tudi mračne plati zgodbo o siroti Pepelki, ki ji po življenju strežejo zlobna mačeha in nagajivi sestri. Z novo produkcijo baleta Pepelka pod vodstvom mednarodno priznanega koreografa Jean-Christopha Maillota si tako že naslednjo jesen obetamo pravcati baletni spektakel. Maillot se kot veliki poznavalec klasičnega baleta opira na samo srž baletne konvencije, ki pa jo prepleta in nadgrajuje s sodobnejšimi in obenem tudi virtuoznimi plesnimi figurami. Mailloteva Pepelka tako pleše bosa, kajti njen simbol ni kristalni čeveljček, temveč naravno – svobodno stopalo, ki je posuto z zlatim prahom sanj ter za sabo pušča sijočo sled domišljije in srečnih pravljičnih koncev.

SNG Maribor

25
19h30
|
Hora-Cantata

V svoji koreografski stvaritvi Hora (Kólo) za Dortmundski balet se je Edward Clug prvič intenzivno naslonil na glasbeno dediščino rodne Romunije, še posebej na sofisticirane ritmično-melodične adaptacije legendarnega godalnega kvarteta Balanescu. Clug je med lastnim koreografskim raziskovanjem odkril nove povezave med številnimi prelomnimi življenjskimi odločitvami in močjo ritualov, ki nam jih na bolj ali manj prefinjen način vsiljuje družba. Plesna stvaritev Cantata italijanskega koreografa Maura Bigonzettija se je že od svoje praizvedbe leta 2001, ko je predstavo prvič izvedel lizbonski baletni ansambel Gulbenkian, v scenosled sodobnega plesa zapisala kot kultna koreografska postavitev, ki s svojim nezadržnim erosom evocira vso izrazno paleto plesnega Mediterana. Z novo mariborsko postavitvijo Clugove Hore in Bigonzettijeve Cantate se bo baletni večer zaokrožil v grenko-sladkih melodijah, ki slavijo lepoto življenja v vsej njeni čutnosti in minljivosti. Vabljeni na ogled predstave v Ljubljani!

Gallusova dvorana Cankarjevega doma

29
11h30
|
Peter in volk

Glasbena pravljica Peter in volk, ki jo je Prokofjev napisal za pripovedovalca in simfonični orkester v svinčeni dobi sovjetskega komunizma leta 1936, je etično vzgojna zgodba o otroštvu, svobodi, sočutju in pogumu. Nadobudni pionirček Peter se doma dolgočasi, zato se kljub dedkovemu svarilu odpravi na pustolovščino v naravo. Na poti do gozda spoznava različne živali – ptice, račko, mačko in celo volka. Ker se ostale živali bojijo volka, se Peter odloči, da jim bo pomagal, pri tem pa postavi na preizkušnjo lastno iznajdljivost in pogum. Zaradi lažje dostopnosti in možnosti izvajanja glasbene pravljice na različnih prizoriščih smo se odločili za različico za pihalni kvintet italijanskega skladatelja Fabrizia Fontanota, ki jo bo režirala Katja Pegan, ob komorni glasbeni skupini pa bodo nastopili še dramski igralec in baletni plesalci. Koreografija je delo Gaja Žmavca.

Cankarjev dom

Preberi članek
Preberi članek
CCN Ballet de Lorraine in stoletje Mercea Cunninghama
Ob gostovanju Baleta iz Lorene in velikega mojstra sodobnega plesa
Prihaja Državno Maroltovo srečanje najboljših odraslih folklornih skupin!
V soboto, 26. oktobra 2019, se bodo na Državnem Maroltovem srečanju 2019 pomerile najbolj ...
Preberi članek
Preberi članek
Koledar
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Magnetista. Prevzemite nadzor nad igro privlačnosti!
Oriflame je k svoji paleti dišav dodal še eno parfumsko vodo, ki dokazano privlači
Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
Brez napora v nov dan z mojim receptom
Preberi članek
Preberi članek