Ljubljana, 04.10.2019 | Daliborka Podboj

Human. Plesna dovršenost, izraznost in dinamična koreografska uprizoritev aktualnega časa

Kjara Starič Wurst in njeni plesalci z novim projektom navdušili polno Linhartovo dvorano
Kjara's Dance project v plesnem elementu (foto: Ambrosia)
Kjara's Dance project v plesnem elementu (foto: Ambrosia)

Koreografinja, pedagoginja in plesalka Kjara Starič Wurst je znano umetniško ime plesne in baletne sodobnosti. Pred desetimi leti je svojo profesionalno kariero usmerila še k mladim plesnim talentom ob zaključku njihovega baletnega šolanja, ko pri nas ob primanjkljaju plesnih dvoran in odrov nimajo kaj dosti realnih možnosti za razvoj lastne plesne nadgradnje ali želenih umetniških usmeritev. In je leta 2009 ustanovila svojo plesno skupino Kjara's Dance Projetc (KDP), ko s svojimi zvestimi plesalci slavi že deset let skupne vadbe ter korakov, ki so pripeljali do skupnih plesnih projektov (Odtisi, 2011; Compession, 2012; Razpotja, 2013; Triptih/Tu, zdaj, 2015). Z dodatnimi plesnimi treningi za skupino KDP je štartala že od samega začetka, tudi svoje gojence vabila na plesne delavnice izven naših meja, še posebej v New York. Njihova plesna obzorja je širila še z drugimi znanimi pedagogi in koreografi ter s skupino posnela tudi urbani plesni film Razpotja (2014) po istoimenski koreografski verziji. Mladim KDP plesalcem pa so se kar odpirala vrata na prestižnih šolah po Evropi in svetu, tudi vabila k priznanim mednarodnim plesnim skupinam.

...
...

Danes KDP ne združuje le odličnih slovenskih plesalcev, ampak tudi italijanske in ameriške, iz držav, kjer je Kjara bivala, delovala ali trenutno deluje. Ves čas si je želela povezav s slovenskimi plesalci, ki delujejo izven Slovenije, med njimi je omenila tudi Jerneja Bizjaka, ki je pridobil svoje mesto v njenem najnovejšem projektu Human, premierno uprizorjenem 26. septembra na odru Linhartove dvorane Cankarjevega doma (CD). Je Kjarin celovečerni plesni projekt, ki je nastajal v njeni koreografiji in ob plesalcih: Jerneju Bizjaku, Drejcu Aronu Dergancu, Mateji Železnik, Rebecci Moriondo, Kaji Lin Jagodič Avguštin, Anji Möderndorfer, Juretu Gostinčarju, Staši Tušar, Kanyju Michelu Obengi in Katarini Čegovnik.

...
...

Med plesalci pa zasledimo tudi tiste prve, ki so sodelovali v predstavi Odtisi (Kaja Lin in Katarina), in one, ki vse prihodnje Kjarine projekte bogatijo s svojim plesnim zorenjem (Katarina, Drejc, Mateja, Anja, Jure). Plesno predstavo so sooblikovali tudi: dramaturginja (ena njenih plesalk) Gaja Lužnik, glasbenik Ran Bagno, kostumografija Almina Duraković, oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak in video: Ambrosia.

...

...


Zgodba kar neposredno in aktualno odseva vsakdan letališkega/-ih terminala/-ov, izpiše pa se v plesnih presežkih in visokih zahtevah plesne tehnike, ki nosi kreativen avtoričin pečat. Sledi se skupini devetih mladih potnikov, ki se slučajno znajdejo na istem terminalu vzleta, ko sledi informacija, da ta večer poleta ne bo. Zato skupina prebije noč na zakodiranem terminalu. Seveda je aktualna tema, tudi kar resnična ob trenutnem stanju našega Brnika zavoljo čakajočih vrst na letala, ki te dni praktično ne vzletajo in ne pristajajo na tem našem letališču.

...

...


Letalska plesna zgodba se zapleta ob prihodu organa nadzora, pravzaprav že pred začetkom, ko natančni nadzorni organ (Jernej Bizjak) v svoji uniformi sila resno opravlja svojo nalogo in pristopa k gledalcem v prvi vrsti, tudi jih z baterijo osvetli, da vidi, kdo so in kaj počnejo. In se nekdo čisto spredaj glasno razburi zavoljo tega njegovega dejanja, dokler ga soseda ne informira, da gre za del predstave; gotovo še ni slišal za sodobno interakcijo igralcev in gledalcev, bo treba več hoditi na sodobne performativne odrske oblike. 

...

...

 
Skupina devetih medtem že vijuga s svojo prtljago na kolesih proti okencu namišljene plesne kontrole oseb ter prtljage. Nenadoma pa se zaplete pri temnolasem mladeniču, zadnjem v vrsti, ki postane žrtveno jagnje ali predmet izživljanja represivnega organa nadzora. Docela intenzivno se sledi kar filmskemu pretepu, pač maltretiranju močnejšega nad naivno mladostjo, ko frčijo oblačila, leti mobitel, se prazni kovček in se izživljanju ne vidi konca, vse dokler žrtev ne obleži. Mladi potnik, pretepen in skoraj do konca slečen, se stežka in počasi pobira ter stisne v prazen kot, ostali pa neobremenjeno sedijo na svojih sedežih.

...
...

Že naslednji trenutek sledi zvočna napoved, da njihovo letalo ne bo vzletelo. In mladih devet ostane zaklenjenih v praznem terminalu, vpetih v svoje sedeže, ki so postavljeni v enakem zaporedju kot v čakalnicah za polete. V tej dolgi noči neprespanega čakanja teče izvirna koreografska poslikava preživljanja noči na trdih sedežih terminala, ko se telesa skladajo, prepletajo, se glave vtikajo kjer koli, le da se najde primeren naslon, ko se neskončno išče kak prostorček za vodoravno lego, čeprav v zviti, stisnjeni ter nalomljeni legi. V enem teh trenutkov pa potnica, ki se ves čas drži bolj zase (Kaja Lin), izpoje svoj nemir, solo zrelega premisleka.

...
...

Na sedežih, zatopljen vase in svojo ljubezen, sedi privlačen plesni par gibkih ter atraktivnih izhodišč, spetih v objemih in gibkih vzklikih dueta (Staša & Kany Michael). Opazni sta tudi dve mladi 'šminkerki', zvezdi mondenih trgovin, privlači pa ju svetlolasec, ki se razgibava in si daje duška v praznini prostora po neprijetni in neprespani stiski. Med njimi tremi se spontano ter zabavno spleta tercet osvajanja in prestiža, ki ga razbije ponovni obisk organa nadzora. In človek v zeleni opravi znova išče žrtev, spravi pa se na svetlolasca (Jure), ki ga je sprva kar sam nepremišljeno, vendar gibko izzival, tudi mu na začetku bil kar kos, pozneje pa mu ni kazalo nič kaj dobrega, ko se razplamtijo bojne strasti in  nadzorni organ znova vključi presežke svojih moči. V tem trenutku se aktivira še preostala skupina, ki se spontano združi v ubrano celoto  skupnih plesnih korakov ter ciljne usmeritve. In moč strnjene, enako usmerjene skupine nenadejano razkroji moč nasilnika. Zaključna beseda (neizrečena) pa jasno osvetli pozitivno skupinsko enotnost, ki lahko prevlada še najtežje prepreke.

...

...


Zgodba je mladostno poučna, sicer tudi nekoliko naivno dramsko zasnovana, kot bi ob koncu zmanjkalo časa ter moči poglabljanja za bolj konstruktivno dramsko zasnovo zaključnega plesnega izrisa. Sveža tematika se niže v dinamičnem plesnem kadriranju, ki v drugem delu solističnih utripov ali duetov žal pridobi linearni prizvok, ko se sledi zaporedju nizanja posameznih segmentov, ki globlje ne posežejo v medsebojna mreženja, čeprav je vsak plesni segment zase dovolj koreografsko zaokrožen in karakterno niansiran. Tudi mobilni telefon, možen izgubljen predmet, ima na nek način nejasen položaj, znano pa je, da mali predmeti na sceni največkrat izgubijo vizualni naboj, če se jih posebej vidno ne potencira.

...

...


Z glasbeno kuliso in video poslikavo se scensko pristopa ter barva dogajanje na plesišču letališkega terminala, mladi potniki pa vsekakor primerno odeti in predstavljeni. Tudi zasnovana zgodba realno odpira dramatična stanja, ujeta na prizoriščih letališč. Na samem začetku pa kar presune in preseneti dorečena silovitost gibalnega besedišča, ki v prostorski praznini razkrije organa nadzora, ko gibko besedišče Jerneja Bizjaka pridobi dodaten potencial ob njegovi prepričljivi igri in je vsak izstreljen gib obdan z vsebino ter močjo njegovega specifičnega izraza,  tudi se sledi abstraktnemu in celovito dorečenemu koreografskemu izpisu.

... (foto: Ambrosia)

... (foto: Ambrosia)


Koreografinja Kjara Starič Wurst ima s svojo projektno plesno skupini KDP za seboj tudi svoje občinstvo, kar se je občutilo tudi ta večer ob navdušenju polne Linhartove dvorane, dodatno pa se še potrdilo prihodnji večer na prvi ponovitvi; saj so v ospredju plesna dovršenost, izraznost in dinamična koreografska uprizoritev aktualnega časa.

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Preberi članek
Preberi članek
Ljubezenski valčki presenetili in navdušili!
Koreografska trojica Lukas Zuschlag, Jean Sébastien Colau in Vincenzo Veneruso na odru SNG Opera in balet Ljubljana
Članice 2 z bronasto kolajno na svetovnem prvenstvu v hip-hopu
V sredo, 16. 10. 2019, je v nemškem Bremerhavnu potekalo svetovno prvenstvo v hip ...
Preberi članek
Preberi članek
360°
Preberi članek
Oktober 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Magnetista. Prevzemite nadzor nad igro privlačnosti!
Oriflame je k svoji paleti dišav dodal še eno parfumsko vodo, ki dokazano privlači
Zajtrk v postelji z ovsenimi palačinkami
Brez napora v nov dan z mojim receptom
Preberi članek
Preberi članek