Ljubljana, 26.06.2019 | Daliborka Podboj

Če se sestaviš, ti lahko spremenim še ime

V Plesnem Teatru Ljubljana je Alicia Ocadiz odplesala Sestavi se, Eun-Me Ahn pa Naj ti spremenim ime
Predstavi Naj ti spremenim ime in Sestavi se prvič na odru PTL
Predstavi Naj ti spremenim ime in Sestavi se prvič na odru PTL

Sredi maja je oder Plesnega Teatra Ljubljana (PTL) ponudil dva izredna sodobnoplesna dogodka. Najprej je stekla premiera solo predstave avtorice, koreografinje in izvajalke, Mehičanke Alicie Pauline Ocadiz Arriaga, Assamble yourself (Sestavi se), pravzaprav njenega plesnega prvenca v produkciji PTL. Nato je sledilo svetovno gostovanje znane koreografinje, plesalke in umetniške vodje plesne skupine Eun-Me Ahn Company, Korejke Eun-Me Ahn, s plesalci: Eun-Me Ahn, Jihye Ha, Youngmin Jung, Hyekyoung Kim, Kyungmin Yungmin Kim, Sihan Parrk Hyeji Yi, v njeni koreografiji Let me change your name (Naj ti spremenim ime) in v produkciji Eun-Me Ahn Company ter ob podpori KAMS/Center Stage Korea.

Sestavi se

Sestavi se


Skupni imenovalec obeh predstav je gotovo dejstvo, da koreografinji, ki prihajata iz zahodne in vzhodne strani naše zemeljske oble, gostujeta prvič na odru Plesnega Teatra Ljubljana, in to istega meseca (letošnjega maja) ter celo istega (23.) tedna (13. in 17. maja). Tisto pomembneje pa je gradnja obeh projektov, ko avtorici svojo sodobno plesno formo pečatita z narodnimi koreninami ter izročili, kar žal močno pogrešamo na slovenski sodobni plesni ter performativni sceni.

... (foto: Borut Bučinel)

... (foto: Borut Bučinel)


Mehičanka Alicie Ocadiz svoj projekt Sestavi se snuje s svojim sončnim temperamentom, gradi na čustveni odprtosti, tudi ga ritualno zaznamuje, medtem ko Eun Me-Ahn v svojo sodobno predstavo Naj ti spremenim ime vpleta modrost in slikovitost starodavnih korejskih izročil. Alicia Ocadiz je svoje življenje iz Mehike prenesla v Slovenijo, iz Ciudad de Mexica v Ljubljano, v svojem mestu tudi diplomirala na plesni šoli za klasični in sodobni ples, magistrirala je iz plesne umetnosti in umetnosti giba na katoliški univerzi San Antonio v Murciji v Španiji, tudi pridobila certifikat plesalke rotterdamske plesne akademije Codarts. Pri nas je že priznana in iskana pedagoginja sodobnih plesnih delavnic. Njen nemirni duh jo je odpeljal vse do Pekinga, kjer je obiskovala pekinško mednarodno umetniško šolo, tam pa srečala Slovenko Katjušo Kovačič, ki jo v svojem prvencu omenja kot svetovalko za akrobatiko, svetovalec za gib pa Japonec Ryuzo Fukuhara. V gledališkem listu se lahko sledi bogatemu naštevanju njenih nastopov ter projektov po svetu, tudi nagrad, in vendar se ji oči kar zasvetijo, ko omeni svojo Mehiko, svoja starša ter sorodnike, in jim hiti na obisk.

Sestavi se

Alicia je ena od ustvarjalk, ki je za svoj projekt imela tudi največje število sodelavcev; dramaturginja: Andreja Kopač, oblikovanje luči: Borut Bučinel, kostumografija: Neva Vrba/Društvo B.O.B., avtorska glasba in izvedba: Aleksander Kuzmić, uporabljena glasba: Jorge Drexel, vokal na posnetku: Zvezdana Novaković, avtor in bralec haikuja na posnetku ter svetovalec koncepta: Vid V. Vodušek, video v predstavi: Viktor Ocadiz, svetovalka za jezik gluhih: Tina Strel, tudi se zahvali: Dušanu Ugrinu, Carlosu Pascualu, Lucii Ramalio in Nikoli Oreškoviću. Že takoj v prvi sceni ob šumu glasbe ter zamegljenih posamičnih telesnih oblikah je jasno, da gre za likovni koreografski pristop, ko svetloba lahno in prelivajoče sestavlja telesno celoto. Uzre se ženska v dolgi, svečani plisirani obleki rdeče barve, ko mi na misel pridejo živopisna oblačila daljne Mehike, in to taista gosposka. Njeno gibanje je plemenito, ponosno, ko široko razprtih rok zaobjema gledališki svod in se poglablja v vrteče se vrtince, vse dokler je luč ne zasenči. Nato je na vrsti že druga vizija, ko moč reflektorjev preseneti, se kar neusmiljeno usmeri v avditorij, svetlobna premoč pa se na nek način fantazijsko zagozdi med dve vertikali, ko nje žarki v meglici svetlobe pršijo skozi nevidno ožino. Ja, kar nebeška fantazija, ko se v iluziji svetlobe uzre silhueto golega ženskega telesa. Je rojstvo Venere, Afrodite ali Eve v naravni lepoti, ko obstoji ter zadiha v svojem svetlobnem razodevanju. Nebeška scena se kmalu umakne zemeljski realnosti, ko se v etru repetirajo Voduškovi haiku verzi o telesu, ki ga ni tu, je v prostranstvu ... Plesalka pa zaveje svojo gibko poetiko, sestavljeno iz spominov na očeta, preminulega brata. Je njen ples družinskih spominov, tudi radosti, v novi kostumski (plesni) eleganci, ob čuvaju, klovnu, ki v težkih trdih korakih meji njen plesni prostor. To je scena, kjer se mešajo haiku verzi z njeno plesno abstrakcijo, ki se izpoje kot vezni verz plesnega zdaj in tistega vesoljnega telesa, ki zdaj lahko pleše ter ustvarja; je realnost in je fikcija. Ob novi oblačilni preobrazbi in v ritmih kitarista je znova na svojem domačem poligonu. Za zaključek pa pripravi še eno presenečenje, ko v gibki znakovni abecedi gluhih tudi gibko prevaja ter zapleše vsebino pop pesmi Me guitarra Y vos; za zaključek osvežilno, originalno ter veselo presenečenje. Plesna predstava Assamble yourself (Sestavi se) je po premieri imela še eno reprizo, nova ponovitev pa sledi že 4. julija ob 20. uri v Plesnem Teatru Ljubljana.

Naj ti spremenim ime

Naj ti spremenim ime

 
Koreografinja Eun-Me Ahn je plesna umetnica svetovnega slovesa, ki se je izobraževala v korejski šoli strogosti in discipline, tudi se učila šamanizma. S plesom se je srečala že leta 1974, kar kmalu spoznala opus Isadore Duncan, tudi se spoznavala z zahodno plesno sodobnostjo in je prijateljevala s Pino Bausch, ko je že leta 2001 s svojo skupino gostovala na plesnem festivalu v Wuppertalu. V Seulu je med letoma 1986 in 1992 nastopala v korejski skupini modernega plesa, leta 1989 pa diplomirala na E-Who Univerzi v Seulu, čez pet let tudi na newyorški Tisch School for the Arts. Bila je izbrana koreografinja otvoritvene slovesnosti Fifa 2002 v Daegri, kar ji je dalo kar nekaj novih spoznanj o igri pop barv.

...
...

Meni, da mnogi ustvarjalci velikokrat obstanejo pri svojem delu, medtem ko iščejo prave besede ali navdih. Po njenem je rešitev, spoznati se s tistim, kar so 'ta stari 'storili, in tudi, kar so pozabili, saj to lahko zelo pomaga pri današnjem delu, ter upa, da v taki usmeritvi najde tudi sama kaj  novega. Na podlagi ogleda videoposnetka njene predstave (ob istočasnem ogledu ene od mnogih majskih predstav) Naj si spremenim ime, ki deluje kot povabilo, je jasno, da je umetnici Eun-Me Ahn več kot uspelo najti novi navdih na zgodovinskih podlagah. V predstavi se prefinjeno združuje modrost korejskih izročil, tudi šamanstvo z današnjim časom hitrosti, vizualnih učinkov ter izrednih telesnih poletov njenih neutrudnih plesalcev. V bogato barvitih kostumih ter sceni umetnice se med plesom lahkotno menjavajo kostumske vizije, ki nimajo spolnega naboja, ko v geometričnih likih krasijo atraktivne dvige ali preskoke. V kontrastih svetlobe (oblikovanje svetlobe André Schulz) ter barvah oblačil in sodobnih plesnih konfiguracij se koreografija opazno osredotoča na posameznikovo identiteto, ko je v tej množici enakih vsak med njimi svojstvena plesna figura, vendar tudi dovolj izrazen in opazen. Barviti fluorescentni sij oblačil se v trenutku lahko menja, in to za vsak kostum posebej, učinki pa enkratni. 

...
...

Plesna igra v divjem ritmu (glasba: Young-Gyu Jang) utečene mladosti odslikava današnji mondeni (pozunanjeni) življenjski slog, medtem ko se v sceno sugestivno vpleta lik opazovalca, starodavnega modreca (Eun-Me Ahn), ki plastično gnete vsak svoj gib, tudi izpisuje motive nagibov ter fines malih vzgibov in korakov, vizija pa taka, kot se jo lahko odkriva v starodavnih poslikavah umetnikov azijske celine. Končna igra ali ciljna vsebnost plesnega projekta Assamble yourself (Sestavi se) je edinstveno umetniško telo, tudi enkratno umetniško sožitje novega ter  starega, ko se modrost preliva in žari v očarljivi barvitosti plesne mladosti. 

Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Preberi članek
Preberi članek
Verjamem, da smo v tem, kar počnemo, unikatni!
Pogovor s koreografinjo, pedagoginjo, plesalko in umetniško vodjo Katja Dance Company, Katjo Vidmar
Cankarjev dom v prvem polletju 2019 z rekordnim obiskom. Tudi plesnih predstav!
Cankarjev dom je v prvem polletju 2019 tako programsko kot poslovno presegel zastavljene cilje ...
Preberi članek
Preberi članek
360°
Preberi članek
Julij 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Skandinavska kraljica kriminalk Camilla Läckberg udarila z Zlato kletko!
Njen kriminalni roman se tokrat dogaja v mestu in ne več na podeželju
Tereza's Choice veganska žar linija za vrtne zabave
V poletje s tremi novimi izdelki zdrave prehrane
Preberi članek
Preberi članek