Ljubljana, 03.06.2016 | Melita Goljevšček

Gremo na Vis. Vissija. Za vse ljubitelje plesa, glasbe, sonca in morja

Letošnje druženje z izjemnimi pedagogi na hrvaškem otoku Vis bo potekalo od 4. do. 15 julija
Preživite plesne morske počitnice na Visu.
Preživite plesne morske počitnice na Visu.
Zavod KUS že četrto leto zapored organizira delavnice na otoku Vis. Letos bo Vissija potekala od 4. do 15. julija. Delavnice, ki jih vodijo vrhunski pedagogi, so namenjene plesalcem, ljubiteljem plesa, otrokom in letos tudi ljubiteljem akrobatike. Odrasli obiskovalci bodo lahko kombinirali svoj poletni oddih z aktivnim udejstvovanjem v gibalnih in plesnih delavnicah, za otroke pa bomo vsako jutro poskrbeli na kreativnih delavnicah, ki jih bosta vodili Edita Uršič in Sara Zaninović
...
...

Zjutraj bo najprej na sporedu joga, kjer se boste lahko z Nušo Jelenec posvetili tako položajem za krepitev telesa kot tudi položajem za raztezanje in sprostitev. Poleg spoznavanja jogijskih položajev-asan se boste srečali še z dihalnimi vajami-pranayamo in drugimi tehnikami za umirjanje uma, ter vsako vadbo zaključili z globoko sprostitvijo. Praksa je primerna tako za začetnike kot poznavalce, saj se bo zahtevnost vadbe prilagodila skupini. Za plesalce bodo sledile različne tehnike plesa in gibalnih delavnic.
...
...

Afro sodobni ples ali sodobni afriški ples je dokaj mlada umetniška zvrst, ki je v Sloveniji skoraj neznana in se razvija predvsem v afriškem prostoru gibalne umetnosti, v ZDA in v večjih evropskih mestih. Gre za sintezo afriških plesov oz. elementov afriških plesov in sodobnega plesa, pri čemer ne gre za točno določeno tehniko ali formo. Ta preplet ostaja odvisen od posameznega ustvarjalca ter njegovega plesnega ozadja in obdobja ustvarjanja. Večinoma gre za afriške koreografe, ki so se poleg svoje plesne tradicije izpopolnjevali tudi v drugih plesnih zvrsteh (klasični balet, moderni in sodobni ples) ter začeli razvijati lasten plesni izraz, v katerem se odražata tako tradicija kot sodobnost ter na katerega vplivata tako okolje kot lastno dojemanje sebe in sveta. Možnosti raziskovanja in prepleta je torej toliko, kolikor je ustvarjalcev, ki ta preplet raziskujejo. Iz afriške tradicije črpajo inspiracijo – bodisi gre za določene gibalne motive, specifične gibalne elemente ali ritmične podlage in vnašanja dinamike, značilne za afriške plese. Klase bo vodila Maša Kagao Knez. Mašino koreografsko in pedagoško delo temelji na povezovanju sodobnih plesnih tehnik in zahodnoafriških plesov. Pozornost usmerja na raziskovanje različnih kvalitet. Zanima jo, kako s pomočjo obvladovanja plesne tehnike, elementov afriške plesne tradicije (ritmičnost, gibalni motivi..) in improvizacije razvijati ter spodbujati plesalce k različnim možnostim plesnega izraza.
...
...

Modern jazz se navadno nanaša na koncertni ples iz 20. stoletja, ki se je razvil v ZDA in Evropi. Pomenil je upor proti klasičnemu baletu – zgodnji moderni plesni pionirji so začeli vaditi "prosti ples", pogosto bosih nog. V Ameriki so Loie Fuller, Isadora Duncan in Ruth St. Denis razvili svoje sloge prostega plesa ter utrli pot ameriškim sodobnim plesnim pionirjem – Marthi Graham, Doris Humphrey in José Limónu. V Evropi so  Rudolf von Laban, Émile JaquesDalcroze in François Delsarte razvili svoje teorije človeškega gibanja in metode poučevanja, ki so vodili k razvoju evropskega modernega in izraznega plesa. Za razliko od baletnih koreografov, ki običajno delajo v okviru vzpostavljenega besedišča korakov, moderni koreografi raziskujejo svoje lastne sloge gibanja in črpajo iz različnih plesnih tehnik. Klase bo vodila Anita Čanadi. Nekatere tehnike, iz katerih črpa Anita, so:
 graham: Martha Graham je ustvarila tehniko, ki je bila prva pomembna alternativa klasičnega baleta, njen plesni jezik je bil namenjen izražanju univerzalno skupnih človeških čustev in izkušenj, ne pa zgolj zagotavljanju gracioznega gibanja; 
horton: koreografski slog se odlikuje z močjo in stabilnostjo trupa, iz katerega izhajajo asimetrični gibi udov;
 limón: ta tehnika uporablja načela opozicije ter padca in vrnitve v stanje začasne ustavitve skozi zamahe ali preobrate; 
jazz: za plesno tehniko jazza so značilne izolacije, pleše se na pop in moderno glasbo.
Treningi moderna bodo sestavljeni iz dinamičnega ogrevanja, ki temelji na jazz plesni tehniki, sledile mu bodo vaje iz power yoge (za izboljšanje gibljivosti in vzdržljivosti) ter vaje po prostoru. Drugi del treninga bo temeljil na modernih tehnikah in jazzu.
Pedagogi na letošnji Vissiji.
Pedagogi na letošnji Vissiji.

Letos bo program privlačen tudi za ljubitelje akrobacij. Fluid balance – creative acrobatics & aestetic movement in capoeiro bosta vodila Katjuša Kovačič in Nikola Orešković. Fluid balance pomaga ozavestiti ravnotežje telesa v kakršnikoli situaciji oz. poziciji in iskanje novih načinov, kako se balans dinamično pretaka preko osi telesa. Trening je sestavljen iz različnih aspektov gibanja in mirovanja oz. iskanja fluidnega ravnovesja med tema poloma prek različnih aspektov (ravnotežje/akrobatika, nivoji gibanja, suspenzija/amortizacija, komunikacija, izraznost in prezenca). Cilj je spodbuditi individualen telesni besednjak in uporaba tega znanja za razvoj lastnega gibalno-kreativnega "igrišča". Elementi so učencem predani v varnem okolju s profesionalno pomočjo, pri čemer gibe prilagodijo vsakemu telesu – pri čemer različni dejavniki, kot so telesna konstrukcija, poškodbe, starost, invalidnost itd., ne predstavljajo nobene ovire. Primeren je za začetnike ter bolj izkušene in profesionalne gibalce (plesalci, capoeiristi, učenci/učitelji borilnih veščin, športniki, akrobati, igralci, cirkusanti, učenci/učitelji joge, pole dance, fitnes, cross fit …). Program inspirira Katjušino in Nikolino znanje plesa, capoeire, cirkusa, akrobatike in gledališča; iz prepleta teh fizično-kreativnih disciplin sta razvila specifično metodo in gibalni besednjak, ki ju delita prek umetniške produkcije in izobraževalnih programov. S programom sta začela leta 2009. Redni treningi se odvijajo v Ljubljani in Zagrebu, vsak mesec potekajo tudi mednarodne intenzivne delavnice.
...
...

Capoeira pa je afro-brazilska veščina; v njej se prepletajo ples, borba, glasba in pretkanost prek kreativne igre teles. Nastala je preko fuzij različnih kultur v življenjih afriških sužnjev v Braziliji, kot njihova težnja po svobodi. Na delavnici se boste naučili osnovnih gibov, premikov in obratov ter tehnike napada, obrambe in akrobatskih elementov. Vse to v stalnem dialogu s soigralcem, prostorom in glasbo. Neločljiv del capoeire je petje tradicionalnih pesmi v portugalščini in igranje inštrumentov. Vadba pomaga razviti motoriko, gibčnost, spretnost, pozornost, posluh in občutek za ritem. V igri capoeire se hitrost in natančnost prepletata z eleganco in milino gibov. Skozi zgodovino se je spreminjala in danes je znanih veliko različnih stilov, ki jim je skupen gibalni dialog, igra modrejšega, ki preko ritma in pozitivne energije ustvarja svojevrsten ritual moderne dobe; veščine, ki razvija celotno telo in briše razlike med spoloma, starostjo in rasami. Primerna je za začetnike, za izkušene gibalce pa predstavlja odlično novo orodje in nadgradnjo gibalne komunikacije ter besednjaka.
...
...

Na sporedu bosta še delavnici fizičnega teatra - kontakt in partnering ter osnove na cirkuški svili in vrvi. Na delavnici kontakt in partnering se bo delalo po principih fizičnega kontakta in kontakt tehnike – pas de deux, ki je temelj modernega plesa in fizičnega teatra. Poleg plesnih elementov fizičnega teatra bomo obravnavali vaje za razvijanje dinamike in moči plesalca, koordinacije in ravnotežja v prostoru, spoznavanje teže in gibanja soplesalca ali soplesalcev, kontakt improvizacije in praktične uporaba vseh naštetih principov v koreografiji. Nekatere vaje in elementi izhajajo iz borilnih veščin, cirkusa, gimnastike in akrobatike. Bistvo delavnice svile in vrvi, ki je primerna za plesalce in ostale gibalce-športnike, bo spoznavanje osnove plezanja in izvajanja trikov na cirkuški svili in vrvi.
 Ker osvajanje in učenje cirkuških veščin zahteva fizično pripravljenost ter kondicijo, bodo na delavnici izvajali tudi vaje za razvijanje dinamične in fizične moči, fleksibilnosti, ravnotežja in orientacije v prostoru.
 Osnovne cirkuške vaje:
– osnove plezanja na cirkuški svili in vrvi
– vaje za moč in orientacijo na svili in vrvi
– osnovni elementi-triki
– povezava elementov v kratko koreografijo na svili ali vrvi
Za več informacijij o urniku in prijavah vam je na voljo ekipa Zavoda za kulturo učenja in sobivanja KUS. Pokukajte na www.zavodkus.si ali pišite na e-mail isolaissa@gmail.com oziroma pokličite telefonsko številko: +386 (0)40 171 828.
Ime*
Vaš komentar*:
Prepišite kodo:
captcha
Komentarji
Preberi članek
Preberi članek
Projekt Predani korakom z Miho Podrepškom in Ladom Bizovičarjem bo poseben izziv
Intervju s plesalcem, pedagogom, pevcem in vsestranskim interpretom Miho Podrepškom
Matjaž Farič. Program 14. izdaje festivala Front@ vključuje veliko tveganja!
Program 14. izdaje festivala Front@ vključuje veliko tveganja. Skoraj vsi dogodki so nač ...
Preberi članek
Preberi članek
360°
Preberi članek
Avgust 2019
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Preberi članek
Obkroženi z idioti
Izšla je nova knjiga švedskega vedenjskega strokovnjaka, predavatelja in pisca Thomasa Eriksona
Tereza's Choice veganska žar linija za vrtne zabave
V poletje s tremi novimi izdelki zdrave prehrane
Preberi članek
Preberi članek